تورج اصلانی دیگر ممنوع‌الکار نیست!

تغییر نام فیلم «لاله» به «فرمول»

مسعود اطیابی که در پی جنجال‌های پروژه میلیاردی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد اعلام کرده بود قصد دارد فیلمی با همین مضمون و با بودجه بخش خصوصی مقابل دوربین ببرد، اعلام کرد این فیلم نه با نام «لاله» که باعنوان «فرمول» ساخته می‌شود. مسعود اطیابی در این ارتباط به مهر گفت: این فیلم درباره یک زن اتومبیلران است که از مردان در مسابقات پیشی می‌گیرد و در جهان اول می‌شود اما پایان این فیلم به ارزش‌های اسلامی و ملی ما برمی‌گردد.

وی افزود: سوژه این فیلم برگرفته از اخبار مربوط به لاله صدیق است که یکی از اصلی‌ترین منابع این فیلم به شمار می‌رود، هم اکنون نگارش فیلمنامه ادامه دارد و به زودی فیلمنامه‌نویسان این پروژه اعلام می‌شوند. اطیابی ادامه داد: پس از آماده شدن طرح کلی فیلمنامه، برای گرفتن موافقت اصولی پروانه ساخت اقدام می‌کنیم.

این کارگردان درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده برای فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد تاکید کرد: ورود نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی برای پیگیری پروژه «لاله» و تلاش برای مشخص شدن جزئیات بودجه آن ورودی مناسب بود کما اینکه ما نیز آمادگی داریم طرح خود را به مجلس ارائه کنیم و تقاضا داریم آنها قبل از هرگونه تصمیم‌گیری طرح ما را هم مطالعه کنند.

تورج اصلانی دیگر ممنوع‌الکار نیست!

تورج اصلانی که بعد از مشارکت در تولید «آخرین شعر کرگدن» ممنوع‌الکار شده بود بار دیگر مجوز فعالیت پیدا کرد.

به گزارش شبکه ایران در حالی که مدتی است پیش تولید پروژه سینمایی «لاله» که بنا است توسط اسی نیک نژاد کارگردانی شود، آغاز شده تازه ترین اخبار حکایت از آن دارند که در اولین گام برای انتخاب عوامل پیش دوربین، تورج اصلانی به عنوان فیلمبردار این کار انتخاب شده است.

تورج اصلانی از جمله فیلمسازان جوان ایرانی است که تبحر فراوانی در استفاده از دوربین روی دست دارد و قادر است بدون کمترین لرزشی از این گونه دوربین‌ها استفاده کند. اصلانی هنرنمایی خود در فیلمبرداری را پیش از این در «سن پطرزبورگ» و «بدرود بغداد» نشان داده بود و حالا او بنا است فیلمبرداری یک پروژه بین‌المللی را انجام دهد.

نیک‌نژاد هنوز بازیگری را برای نقش اصلی «لاله» انتخاب نکرده اما اکثر عوامل پشت دوربین فیلم انتخاب شده‌اند و آن طور که خبر رسیده ظاهرا مدتی است که اصلانی مشغول کشیدن استوری بورد برای فیلم است. اصلانی در حالی به زودی پشت دوربین این فیلم قرار می‌گیرد که سال قبل بعد از همکاری با بهمن قبادی در فیلمبرداری «آخرین شعر کرگدن» مدتی ممنوع‌الکار شده بود. او بعد از فیلمبرداری «بغض» در ترکیه در جلسه مطبوعاتی فیلم در جشنواره فجر اعلام کرد که برای همیشه از عالم فیلمبرداری در سینما خداحافظی کرده است.

پروژه «لاله» به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود. این فیلم به زبان انگلیسی ساخته می‌شود و داستان آن برگرفته از زندگی لاله صدیق اتومبیلران زن ایرانی است که در رقابت با مردان موفق شد قهرمان رالی شود. این پروژه در حالی مراحل پیش تولیدش سپری می‌شود که همچنان حرف و حدیث‌‌ها در خصوص آن در محافل سینمایی و سیاسی مطرح است.