نادر مشایخی و داریوش ارجمند زنگ اکسپو را به صدا درآوردند

زنگ آغاز نخستین اکسپوی هنرهای قرآنی توسط داریوش ارجمند و زنگ پایان این اکسپو در نخستین روز برپایی آن به صورت نمادین توسط نادر مشایخی به صدا در آمد.

به گزارش ایسنا پیش از این قرار بود جمشید مشایخی - بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون - که سال‌ها است به سبک کمال‌الملک خوشنویسی می‌کند ،زنگ حراجی آثار قرآنی را به صدا درآورد اما به دلیل کسالت این هنرمند ،پسرش نادر مشایخی روز گذشته به نیابت از پدر نامه عذرخواهی را برای حاضران قرائت کرد و زنگ پایانی اکسپو را به صورت نمادین در برج میلاد به صدا درآورد.

همچنین در آغاز این مراسم در نخستین شب برپایی آن که ویژه سفرای کشورهای مختلف برپا شده بود، داریوش ارجمند به عنوان هنرمند پیشکسوت زنگ آغاز برنامه را به صدا درآورد. در این حراج ۲۳ اثر ارائه شده بود و در اولین شب ۱۰ اثر به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اولین اثر خوشنویسی قرآنی متعلق به استاد عتیقه‌چی بود که به قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

همچنین اثر عظیم فلاح - هنرمند جوان خوشنویس - به نام «نقطه بای بسم الله» به قیمت یک میلیون تومان توسط شهردار تهران خریداری شد.

علاوه بر آن، آثار هنرمندان دیگری همچون کیخسرو خروش به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، غلامحسین امیرخانی به قیمت ۶ میلیون تومان و آثار دیگری از احمد محمدپور، رسول مرادی و مهدی فلاح در اولین شب از این حراج به فروش رسید.

در این مراسم همچنین افشین یداللهی در وصف حضرت علی (ع) شعری خواند.