تابلوهای مسروقه احصایی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارند

صاحب مجموعه‌ای که دو اثر محمد احصایی از آن به سرقت رفته‌است، گفت: ارزش تابلوهای احصایی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده است اما متاسفانه ماموران آگاهی به این مهم واقف نیستند و فکر می‌کنند در این قیمت‌گذاری غلو می‌کنم!

محمد مظاهری؛ مجموعه‌دار و صاحب تابلوهای دزدیده شده احصایی به مهر گفت: دو تابلو از محمد احصایی در مجموعه‌ام داشتم که سال ۸۸ آنها را به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان خریدم اما با توجه به قیمت‌گذاری جدید قیمت آنها به بیش از ۶۰۰ هزار دلار رسیده بود.وی افزود: جمعه شب که در منزل نبودیم فرد یا افرادی از پنجره به داخل خانه آمده و فقط تعدادی تابلوها را با خود برده‌اند که به جز این دو اثر، شش تابلوی دیگر که همه آنها نیز قیمت‌هایی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان داشتند به سرقت رفت.

وی در مورد اینکه تاکنون چه اقداماتی در قبال این سرقت انجام شده‌است؛‌ توضیح داد: در آگاهی جماران تشکیل پرونده داده‌ایم و ماموران آگاهی برای انگشت‌نگاری آمدند ولی متاسفانه روسای آگاهی خیال می‌کنند که در مورد قیمت و ارزش این تابلوها دروغ می‌گویم و غلو می‌کنم! مظاهری در مورد مشخصات این دو تابلو توضیح داد: تابلوی به سرقت رفته اول با عنوان محبت، مربوط به سال ۱۳۸۳ است که امضای احصایی ۸۳ در حاشیه پایین آن به چشم می‌خورد. تابلوی محبت در چهار لت (تکه) کشیده شده که ابعاد هر لت ۸۹ در ۸۹ سانتی‌متر و ابعاد کلی تابلو ۱۸۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر است. این تابلو با تکنیک ترکیب مواد روی بوم به اجرا درآمده است. تابلوی به سرقت رفته دیگر از مجموعه معروف این هنرمند تحت عنوان ذکر تصویری الله است و سماع نام دارد. سال اجرای این اثر ۱۹۹۲ است و ابعاد کلی آن ۸۶ در ۸۶ سانتی‌متر. وی گفت: از نکات مهم در مورد این دو تابلو آن است که هر دو دارای برگه اصالت اثر (Certificate of Authenticity) هستند.