مهرنیا پس از 8 سال با گروه همایون به صحنه باز می‌گردد

گروه موسیقی همایون به سرپرستی مهران مهرنیا با همراهی پیمان ناصح‌پور نوازنده میهمان مهرماه امسال در تهران بعد از ۸ سال کنسرت می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، گروه موسیقی همایون به سرپرستی مهران مهرنیا با همراهی پیمان ناصح‌پور نوازنده میهمان مهرماه امسال در تهران بعد از ۸ سال کنسرت می‌دهد.

مهرنیا نوازنده تار و سرپرست گروه همایون درباره این اجرا گفت: آخرین اجرای گروه به سال ۱۳۸۳ باز می‌گردد و در این مدت ۸ ساله نیز هیچ اجرایی را به صحنه نبرده‌ام؛ چرا که تصمیم به انجام کار گروهی نداشتم اما از چندین ماه گذشته به توصیه دوستانم و نیز نیاز خودم تصمیم به برگزاری کنسرت کردم.

وی ادامه داد: در این اجرا قصد دارم با حضور پیمان ناصح پور نوازنده برجسته تنبک که بعد از سال‌ها به ایران برگشته‌اند و نیز امیر اثنی‌عشری خواننده و ۹ نوازنده در دو بخش به روی صحنه برویم به طوری که آثاری از قدما و آهنگسازانی که کمتر اجرا و شنیده شده‌اند را همچون از شهنازی، رکن‌الدین مختاری و آثاری منسوب به علی‌اکبر شیدا در دستگاه چهارگاه و بیات ترک اجرا کنیم.

این نوازنده تار با بیان اینکه قطعات را عینا اجرا خواهیم کرد و هیچ بازسازی در آنها صورت نخواهد گرفت، بیان کرد: آثار اجرایی در این کنسرت با توجه به اینکه متعلق به دوره‌های گذشته هستند بدون تغییر اجرا خواهند شد به طوری که حتی روایت‌های پیش‌درآمد از یک قطعه نیز همان‌گونه نواخته می‌شوند. البته در بخش‌هایی از تنظیمات اعمال سلیقه‌های کوچکی صورت گرفته و یک مقدار چاشنی امروزی‌تری به خود گرفته‌اند.