«گزارش یک جشن» فروخته شد!

جواد شمقدری: آقای حاتمی‌کیا با خیال راحت به سراغ ساخت فیلم سینمایی شهید چمران برود

ابوالفضل جلیلی: سازمان سینمایی فقط فیلم‌ خودی‌ها را خریداری می‌کند سازمان سینمایی حقوق مالکیت فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» را خریداری کرد.

جواد شمقدری ـ رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر ارشاد ـ در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، توضیح داد: به دلیل اینکه آقای پیرهادی تهیه‌کننده فیلم از بخش خصوصی با به نمایش در نیامدن آن، زیان زیادی را متحمل شده بود و همچنین به دلیل اینکه می‌خواستیم آقای حاتمی‌کیا با خیال راحت به سراغ ساخت فیلم سینمایی شهید چمران برود، سازمان سینمایی حقوق مالکیت «گزارش یک جشن» را خریداری کرده است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: اکنون سازمان سینمایی مالک کلیه حقوق فیلم است، اما در عین حال توافق شده که فیلم با انجام اصلاحاتی که اداره نظارت و ارزشیابی اعلام کرده، در زمان مقتضی روی پرده برود.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته محسن علی اکبری - تهیه کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رییس‌جمهور» - هم اعلام کرده بود که حقوق مالکیت این فیلم توسط دولت در حال خریداری است.

«گزارش یک جشن» که در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به نمایش درآمد طبق اعلام دست‌اندرکاران آن در معرفی فیلم، «گزارش نسل امروز است که به زوایای آن ورود پیدا کرده و اندکی کنار آنها صبوری گزیده‌ایم.»

در این فیلم رضا کیانیان، مریلا زراعی، رویا تیموریان، طناز طباطبایی و... به ایفای نقش پرداختند.

ابوالفضل جلیلی: سازمان سینمایی فقط فیلم‌ خودی‌ها را خریداری می‌کند

کارگردان فیلم سینمایی «حافظ» در واکنش به خرید برخی فیلم‌ها توسط سازمان سینمایی گفت: مدت‌ها است برای خریداری فیلم «حافظ» به سازمان سینمایی پیشنهاد داده‌ام، اما گویا آنها فقط فیلم‌های خودی را می‌خرند.

ابوالفضل جلیلی درباره خرید فیلم‌های توقیفی و مشکل‌دار توسط سازمان سینمایی به خبرنگار مهر گفت: من از زمان مدیریت جعفری‌جلوه در معاونت سینمایی خرید فیلم «حافظ» را پیشنهاد دادم؛ زیرا بدهی داشتم و می‌خواستم از این طریق آن را پرداخت کنم.

وی افزود: آن زمان عنوان کردند که شمقدری با این موضوع مخالف است. من هم صبر کردم تا اینکه وی در معاونت سینمایی مستقر شد. دوباره پیشنهادم را مطرح کردم و این بار سجادپور وعده داد تا دو روز دیگر فیلم «حافظ» را می‌خریم. اما چهار سال از آن زمان گذشته و بدهی‌های من دوبرابر شده است و هنوز هیچ اقدامی از طرف آنها برای خرید فیلم نشده است.

جلیلی ادامه داد: البته برای دیگر فیلم‌هایم که تاکنون شرایط اکران در داخل کشور را پیدا نکرده‌اند ریالی از دولت دریافت نکرده‌ام. با اخباری که درباره خرید فیلم‌ها منتشر می‌شود فکر می‌کنم گویا فقط به فکر خودی‌ها هستند. به هر حال خرید آثاری که عدم اکرانشان باعث شکست اقتصادی تهیه‌کننده می‌شود، به نفع سینما است. اما بهتر است بین آنها تفاوتی قائل نشوند. وی تاکید کرد: اگر قرار است این فیلم‌ها بعد از خریداری با نظر سازمان سینمایی اکران شود بازهم از نظر من مشکلی نیست. زیرا ساختمان آثار من به گونه‌ای است که نمی‌توان با اصلاحات تغییرات کلی در مفهوم آن ایجاد کرد.

در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر خریداری دو فیلم توقیفی «تلفن همراه رییس جمهور» و «گزارش یک جشن» توسط سازمان سینمایی در رسانه‌ها منتشر شده‌است که نشان دهنده رویکرد تازه این سازمان در قبال تولیداتی است که برای اکران عمومی با مشکلاتی مواجه هستند.