با پیگیری‌های معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد، آیین‌نامه اجرایی دریافت مالیات از ناشران سراسر کشور به تعلیق درآمد. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، بهمن دری با بیان مطلب فوق درباره موضوع معافیت مالیاتی ناشران و کتاب‌فروشان اعلام کرد: همان طور که در هفته گذشته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور عنوان کردم پیگیری اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم تا اخذ نتیجه نهایی که تحقق دستور رییس‌جمهور است، ادامه می‌یابد.

وی افزود: پس از اینکه دستور رییس‌جمهوری در خصوص معافیت مالیات ناشران و کتاب‌فروشان به وزیر اقتصاد و دارایی ابلاغ شد، موضوع همچنان از سوی وزیر ارشاد و این معاونت پیگیری شد و دو هفته پیش نامه‌ای تنظیم و از سوی وزیر ارشاد به وزیر اقتصاد ارسال شد.

وی درخصوص محتوای این نامه گفت: در این نامه وزیر ارشاد صراحتا خواستار اعلام نتیجه و دستور رییس‌جمهوری درباره معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان شده است.

دری تصریح کرد: پس از صدور دستور رییس‌جمهور، این معاونت نیز طی نامه‌ای به رییس سازمان امور مالیاتی کشور با استنادات قانونی اعلام کرد از نظر این معاونت کتاب‌فروشان و ناشران از پرداخت مالیات معاف هستند و خواستار اجرایی شدن قانون مصوب و دستور صریح رییس‌جمهور و نیز اصلاح آیین‌نامه مربوطه شد.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: در این مدت ادارات مالیاتی، ناشران را با تفسیر از مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مذکور مشمول پرداخت مالیات می‌کردند و از سوی دیگر اصلاح آیین‌نامه نیز قطعا زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: لذا مجموعه پیگیری‌ها منجر به آن شد که معاونت مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور بنا بر دستور رییس‌جمهوری به تمام ادارات مالیاتی ابلاغ کرد که مواد ۱۵ و ۱۶ آئین نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم ناشران به مدت شش ماه به تعلیق درآید.

دری در پایان گفت: به این ترتیب این اقدام مثبتی است که می‌تواند راه را برای اصلاح آیین‌نامه مذکور هموار کند و قطعی شدن معافیت دائمی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه ناشران و کتاب‌فروشان را در پی داشته باشد.