تهیه کننده «چ»: هیچ اختلاف نظری میان حاتمی‌کیا و عرب‌نیا وجود ندارد
در حالی که از روزگذشته اخباری مبنی‌بر توقف پروژه سینمایی شهید چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به دلیل اختلاف‌نظر میان کارگردان و بازیگر نقش اصلی آن در برخی رسانه‌ها منتشر شد، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی توقف این پروژه را کاملا تکذیب کرد.

به گزارش مهر، روزگذشته یکی از سایت‌های خبری در مطلبی براساس شنیده‌ها از بروز اختلاف میان کارگردان و بازیگر اصلی پروژه سینمایی «چ» خبر داد. خبری که به‌طور گسترده در رسانه‌های دیگر نیز بازتاب داشت و از آن به توقف پروژه سینمایی شهید چمران تعبیر شد. براساس این اخبار اختلاف‌نظر شدید میان کارگردان و فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش شهید چمران عامل اصلی توقف فیلمبرداری این پروژه بوده است.
ظاهرا چند روز قبل بعد از اختلافی که میان کارگردان و بازیگر نقش شهید چمران به‌وجود می‌آید فریبرز عرب نیا فیلمبرداری را رها کرده و به تهران برمی‌گردد. بعد از آن حاتمی‌کیا و تهیه‌کننده نیز تصمیم می‌گیرند فیلمبرداری را تعطیل و گروه عازم تهران شوند. دو روزی است گروه فیلم «چ» در تهران مستقر و در حال فراهم کردن مقدمات دوباره برای از سرگیری فیلمبرداری هستند. آن‌طور که از شواهد امر برمی‌آید خروج حتمی فریبرز عرب‌نیا از پروژه «چ» و جایگزین شدن بازیگر دیگری برای ایفای نقش شهید چمران است. ظاهرا حاتمی کیا این روزها به دنبال بازیگر دیگری برای این نقش است. اگر این اتفاق بیفتد باید بیشتر سکانس‌های این فیلم در اورامانات کرمانشاه جلوی دوربین برود چرا که فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران بازیگر اصلی فیلم «چ» بوده که طی دو هفته گذشته جلوی دوربین حسین جعفریان رفته است. سعید راد و بابک حمیدیان نیز ظاهرا جلوی دوربین «چ» رفته‌اند. هنوز مشخص نیست حاتمی‌کیا و گروهش چه تاریخی فیلمبرداری را از سر می‌گیرند.
در کنار این خبر شنیده‌های کافه سینما حاکی از این است که اختلاف اصلی حاتمی‌کیا و عرب‌نیا بر سر زمان‌بندی فیلمبرداری پلان‌های مربوط به عرب نیا بوده. ظاهرا این بازیگر خواسته یک روز در میان پلان‌هایش گرفته شود که با مخالفت حاتمی‌کیا و تعطیلی موقت پروژه روبه‌رو شده. با این وجود مهدی کریمی تهیه کننده فیلم در گفت‌وگو با کافه سینما ضمن تکذیب خبر اعلام کرد فیلمبرداری چمران در روزهای آینده به روال معمول ادامه خواهد یافت.
به‌رغم این اخبار اما مهدی کریمی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در پاسخ به پیگیری مهر با اظهار بی‌اطلاعی کامل از این جریان گفت: گروه فیلمبرداری به دلیل آغاز ماه رمضان دو روز آف (تعطیلی موقت برای استراحت) داشته‌اند و امروز مجددا فیلمبرداری ادامه پیدا می‌کند. به همین دلیل برای ادامه کار به پاوه می‌رویم و فردا نیز شب کاری خواهیم داشت.
کریمی در پاسخ به اینکه آیا هنوز ایفای نقش اصلی را عرب‌نیا بر عهده خواهد داشت توضیح داد: هیچ اختلاف نظری میان حاتمی‌کیا و عرب‌نیا وجود ندارد و بازیگر نقش شهید چمران کماکان فریبرز عرب‌نیا است.
فیلم سینمایی «چ» تازه‌ترین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا است که با توجه به موضوع محوری آن یعنی رشادت‌های شهید مصطفی چمران در دوران دفاع مقدس به‌نوعی بازگشت این فیلمساز به سینمای جنگ تعبیر شده است. ابراهیم حاتمی‌کیا و فریبرز عرب‌نیا هنوز درباره اخبار و شنیده‌های اخیر هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.