تکذیب یک خداحافظی

پرستویی: وقتی پیر دیرم، عزت‌الله انتظامی خجالت می‌کشد در این فیلمها بازی کند، من باید بمیرم دیروز صبح خبری در شهر به سرعت پخش شد و شوک ناگهانی‌ای را پراکند. خبر این بود: پرویز پرستویی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد، البته ساعتی نگذشت که این خبر توسط خود پرستویی تکذیب شد. او که سابقه ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی همچون: آژانس شیشه‌ای، آشپزباشی، سیزده ۵۹، موج مرده، آدم برفی، سریال امام علی(ع)، کتاب قانون، دوئل، مارمولک را دارد؛ مدتی است از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرده و این روزها در روستای زادگاه خود مشغول به زندگی است. به گزارش کافه سینما به نقل از جوان‌آنلاین، پرستویی اهل روستایی در حوالی همدان است. این بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون پس از کناره‌گیری از بازیگری این روزها در روستای پدری خود مشغول کشاورزی است و زندگی جدیدی را در پیش گرفته است.

تاکنون کارگردان‌های زیادی تلاش کرده‌اند تا او را دوباره به دنیای بازیگری بازگردانند، اما پرستویی که گفته می‌شود از لحاظ روحی آمادگی حضور مجدد در سینما را ندارد به تمامی این پیشنهادها پاسخ منفی داده است. نکته جالب توجه اینکه پرستویی حتی حاضر به ایفای نقش در پروژه «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز نشده است. پرستویی تاکنون پنج تجربه همکاری با

حاتمی‌کیا داشته و بهترین نقش‌های خود را نیز در آثار این کارگردان ایفا کرده است، اما به دلیل شرایط خاص خود حاضر نشده در این فیلم ایفای نقش کند و طبق شنیده‌ها، پیشنهاد ۶۰۰ میلیون تومانی این پروژه برای ایفای نقش شهید چمران نیز سبب نشده تا پرستویی از تصمیم خود منصرف شود.

فیلم‌های «خرس» و «من و زیبا» آخرین آثاری است که پرستویی در آنها ایفای نقش کرده و در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شده است. به گزارش کافه سینما،چندی پیش نیز جمال شورجه ابراز تمایل کرده بود که پرستویی در جدیدترین فیلمش ایفای نقش کند، اما با پاسخ منفی وی مبنی بر اینکه «فعلا شرایط کار کردن ندارم» مواجه شد.

آنقدر حالم بد نیست

که به کشاورزی رو آورده باشم

پرویز پرستویی با گله از مطالب مطرح‌شده درباره کناره‌گیری‌اش از بازیگری گفت: «روی بازیگری تعصب دارم و هیچ وقت نمی‌توانم آن را کنار بگذارم اما با هر شرایطی هم مقابل دوربین نمی‌روم.» این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار کرد: «آن عزیزانی که از سر خیرخواهی یا کنجکاوی می‌خواهند درباره من بدانند، اگر حال سینما خوب است، حال من هم خوب است!» وی ادامه داد: «من با شرایط بیگانه نیستم و نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم، اما حالم آنقدر هم بد نیست که آن‌طور که برخی مدعی شده‌اند، به کشاورزی رو آورده باشم.»

پرستویی با اشاره به صحبت‌های عزت‌الله انتظامی گفت: «تمام دغدغه من آن بوده که پیر دیرم بیان کرد: «از تماشاگر خجالت می‌کشم در این فیلم‌ها کار کنم و وقتی ایشان خجالت می‌کشند، من باید بمیرم!» این بازیگر با انتقاد از شرایط موجود سینما گفت: «چرا ما به اینجا رسیده‌ایم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت فروشی کند؟ چه زمانی سینمای ما این‌گونه بوده است؟» وی ادامه داد: «من هم جزو همین سینما هستم و طوری تربیت شده‌ام که به مخاطب خودم در هر شرایطی احترام بگذارم و باز اعلام می‌کنم اگر فیلمی باشد که بتواند من را به مخاطب نزدیک کند، قطعا در اولین فرصت این کار را خواهم کرد. تا زمانی هم که پیش نیاید به احترام مخاطبم این کار را نخواهم کرد.»