کلاه قرمزی و بچه ننه محتمل‌ترین گزینه اکران ماه مبارک رمضان شد

اکران ویژه فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان ازجمله طرح‌های فرهنگی بود که مدت چهار سال است اجرا می‌شود. در ابتدا این طرح با نام اذان تا اذان نامگذاری شد و بعد به افطار تا سحر تغییر پیدا کرد و در دوسال آخر به دلیل بعضی اعتراضات نام افطار تا سحر نیز حذف شد و به طرح اکران ویژه ماه رمضان تغییر پیدا کرد.
علیرضا سجادپور در گفت‌وگو با ایلنا؛ با اعلام این مطلب که این طرح امسال اجرا می‌شود درباره جزئیات آن گفت: در برخی سال‌ها اجرای این طرح موفق بود و در بعضی سال‌ها نیز به‌دلیل عدم همکاری موفقیت‌آمیز نبود. ما معتقدیم که شب‌های ماه رمضان فرصت مناسبی برای ایجاد یک فضای سالم فرهنگی و هنری است و سینما‌ها نیز می‌توانند نقش خوبی در این زمینه داشته باشند.
وی ادامه داد: لذا به دنبال آن هستیم تا با تقسیم درست فیلم‌های مناسب و همچنین نمایش فیلم‌های روی پرده این فضا ایجاد شود. سجادپور افزود: سالن‌های سینمایی در روزهای عادی تا ساعت ۲۳ می‌توانند فعالیت کنند و در طرح ویژه ماه رمضان می‌توانند تا ساعت ۳ بامداد فیلم نمایش دهند و با این برنامه‌ریزی نمایش فیلم‌ها با زمان مناجات در سحر‌گاه نیز تداخل پیدا نمی‌کند.
وی ادامه داد: در شب‌های لیالی قدر نیز سالن‌های سینمایی کاملا به مدت ۵ شب تعطیل هستند.
سجادپور درباره قیمت بلیت سینما‌ها گفت: درباره قیمت بلیت سینما‌ها درحال رایزنی و بررسی موضوع هستیم، ولی تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.
وی درباره اکران فیلم‌های خاطره‌انگیز گفت: فیلم‌های ماندگار و خاطره‌انگیز سال‌های قبل اکران می‌شد و امسال نیز می‌توان با مشورت با پخش کننده‌ها و سالن‌های سینمایی این طرح را اجرا کرد.
سه فیلم جدید در ماه رمضان اکران می‌شود
سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم از اکران سه فیلم جدید در ایام ماه مبارک رمضان در سینماهای سراسر کشور خبر داد.
«حبیب‌اله کاوش» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فیلم‌های سینمایی «تو و من» از اصغر بانکی، «کلاه قرمزی و بچه ننه» از ایرج طهماسب و «راه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ زاده از جمله فیلم های جدیدی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان در سینماهای سراسر کشور به اکران می‌رسند.
وی یادآور شد: در این میان تلاش خواهیم کرد اکران فیلم خوابم می‌آد به دلیل ظرفیت‌هایی که این اثر سینمایی دارد نیز در ماه رمضان ادامه یابد. سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین گفت: یکی از امتیازات اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان این است که فیلم‌هایی که در این مدت به روی پرده بروند طول ماه رمضان جزو هفته‌های اکرانشان محسوب نخواهد شد. همچنین در ماه مبارک رمضان قیمت بلیت سینما از ساعت 9 شب به بعد نیم بها خواهد بود.