شماره دوم «صداپیشه»با تاریخچه‌ای از دوبلاژ آمد

شماره جدید «صداپیشه» نشریه دوبلاژ و گویندگی ویژه تیرماه دو گفت‌وگو با صدا پیشه‌های شخصیت‌های ببعی و همساده دارد که خواندنی است. به گزارش مهر، در این شماره یادداشتی درباره درگذشت علی کسمایی، تاریخچه‌ای از دوبلاژ، کیفیت دوبله در آثار ایرانی، در گفت‌وگو با خسروشاهی، علی همت، نسیم رضاخانی و... گفت‌وگویی با ناصر طهماسب، مصاحبه‌ای از زهره شکوفنده و امیر هوشنگ زند از جمله مطالب خواندنی این شماره «صداپیشه» است.

نگاهی به دست نوشته‌های پدر دوبله ایران، رازهای موفقیت در صداپیشگی، گذری بر دوبله در آثار کیمیایی، مستندسازان توجهی به نقش دوبله در آثارشان ندارند، گفت‌وگویی درباره رییس شرکت دیزنی، مصاحبه‌ای با چنگیز جلیلوند، گزارشی درباره جشنواره کن از دیگر مطالب این شماره است.

در ادامه این شماره می‌خوانیم، مسعود بهنام و روایت سه دهه حضورش در سینما، گزارشی از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، دو ساعت گپ خودمانی با احسان کرمی، گفت‌وگو خواندنی با صداپیشه ببعی و آقای همساده، گفت‌وگو با رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای.

گفت‌وگو با مهرداد رییسی، مصاحبه با مدیر دوبلاژ آذر گرشاسب و مدیر موسسه پخش لوح زرین نیکان و... از مطالب پایانی این شماره است.