«اسپایدرمن» ۳۴۱ میلیون دلاری

فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» در شش روز اول اکران در آمریکای شمالی ۱۴۰ میلیون دلار به دست آورد. به گزارش خبرآنلاین، اولین فیلم مجموعه از نو آغاز شده «اسپایدرمن» از سه‌شنبه هفته پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت و شش روز اول اکران در این بازار ۱۴۰ میلیون دلار فروخت.«اسپایدرمن شگفت‌انگیز» از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی در آمریکای شمالی است، ۶۵ میلیون دلار به دست آورد. این فیلم که یک هفته قبل از آمریکای شمالی در چند بازار در سطح بین‌المللی اکران شد، مجموع فروش خود را در این سطح به ۶/۲۰۱ میلیون دلار رسانده است. فروش جهانی فیلم با حساب بازار آمریکای شمالی ۲/۳۴۱ میلیون دلار شده است.

فروش افتتاحیه «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» در آمریکای شمالی در مقایسه با سه فیلم قبلی «اسپایدرمن» کمتر بود، اما در نهایت قابل قبول است. فیلم جدید «اسپایدرمن» در حالی اکران شده که تنها پنج سال از ساخت «اسپایدرمن۳»، آخرین همکاری سام ریمی کارگردان و توبی‌مگوایر بازیگر در این مجموعه می‌گذرد.

گروهی اعتقاد داشتند هنوز برای از نو آغاز کردن این مجموعه خیلی زود است، اما نقدهای مثبت نوشته‌شده بر «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» و فروش این فیلم در چند روز اول اکران نشان داد، شرایط خیلی هم نامساعد نیست.

استقبال تماشاگران در اولین روز اکران این فیلم در آمریکای شمالی همین طور استقبال تماشاگران خارج آمریکای شمالی که از هفته پیش در بازارهای بین‌المللی فرصت دیدن آن را پیدا کردند، نشان می‌دهد شرایط برای این فیلم مساعد است. فیلم جدید «اسپایدرمن» تاکنون در سطح بین‌المللی حدود ۵۰ میلیون دلار فروخته است.«اسپایدرمن» از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در قالب سه فیلم به کارگردانی ریمی با بازی مگوایر به نقش ابرقهرمان معروف قصه‌های مصور مارول، رکوردهای فروش را شکست. پس از آنکه بین ریمی و شرکت سونی توزیع‌کننده مجموعه «اسپایدرمن» اختلاف به وجود آمد، این مجموعه سینمایی از نو آغاز شد.

«اسپایدرمن» ریمی و مگوایر اولین فیلمی بود که توانست در یک هفته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد. این فیلم سال ۲۰۰۲ با ۸/۱۱۴ میلیون دلار افتتاح شد. «اسپایدرمن ۳» با ۱/۱۵۱ میلیون دلار فروش در هفته اول نمایش یک رکورد جدید زد، رکوردی که بعدها با فیلم‌هایی چون «شوالیه تاریکی»، آخرین فیلم «هری پاتر» و «انتقامجویان» شکسته شد.

به لطف فروش خوب «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» این هفته مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی حدود ۲۰۰ میلیون دلار شد که در مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای ۶/۲۸ درصد بیشتر بود.