آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی «آخرین منجی» برگزار شد

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، یکشنبه شب با حضور «سیدمحمدحسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان این رویداد هنری برگزار شد. دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی دراین مراسم گفت: این جشنواره با موضوع مهدویت و دوران انتظار و مباحث آخرین منجی بشریت برگزار شد، موضوعی که در تمام ادیان توحیدی وجود دارد، اما آنچه مهم است اینکه یک مومن واقعی را در دوران ظهور آماده و تربیت کنیم.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی افزود: بعداز اعلام فراخوان، دو هزار و ۴۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه ‌آثار متنوعی در حوزه تولید نماهنگ و قطعات ادبی از کشورهای اسلامی و کشورهایی که در ادیان آنها اعتقاد به موعود وجود دارد به جشنواره ارسال شده است، افزود: خوشبختانه این نگاه قدسی به موضوع مهدویت، منشا خلق اثر در تمامی نقاط مختلف جهان شده است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: نگاه ما به جشنواره آخرین منجی این است که بتوان با خلق آثار فرهنگی هنری فضای فرهنگی مطلوبی را در دوران غیبت برای منتظران به وجود آورد، لذا این جشنواره مربوط به یک دوره خاص نیست بلکه تقویم ثابتی خواهد داشت که در هر سال به یک حوزه و شاخه فرهنگی می‌پردازد و امیدواریم که اثری ماندگار باشد.

وی گفت: اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران از تمامی کارهای ماندگار و فاخر دینی، مذهبی و کارهایی که در حوزه معارف، اعتقادات و انقلاب اسلامی باشد استقبال می‌کند.

در ادامه این آیین با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان جشنواره در رشته‌های گوناگون نیز تجلیل به‌عمل آمد.

برگزیدگان چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی با هدف پرداختن به فلسفه حضور امام زمان (عج) و در سه بخش شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی برگزار شد که حدود ۲۴۰۰ اثر با موضوعات مهدویت محور صلح جهانی، انتظار منجی محور اصلاح جامعه، نقش انتظار منجی در جنبش‌های اجتماعی، ولایت فقیه و انتظار در عصر غیبت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

در بخش داستان کوتاه از سکینه کشتکار، سید ابراهیم پیره و زهرا یگانه قدردانی شد.

در بخش قطعات ادبی علی سلیمانی، کاظم فیض الهی و مجید مرادی و در بخش شعر حسنا محمدزاده، رضا نیکوکار و عالیه مهرابی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.