شب آشتی فرهنگی و ملی

جشن شب کانون کارگردانان سینمای ایران با دبیری مازیار میری ـ ۹ خرداد ماه ـ برگزار می‌شود. سیروس الوند ـ سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران ـ با اعلام این مطلب به خبرنگار ایسنا گفت: این شب با شعار مستقل «در ستایش شان کارگردانی» برگزار می‌شود و می‌خواهیم با برگزیدگان‌مان و صحبت‌هایی که کارگردانان در این مراسم مطرح می‌کنند، از شان و منزلت کارگردانی تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است از فیلمسازان مختلف در رده‌ها و سن‌های مختلف تجلیل شود، تصریح کرد: ضمنا از اعتبار فعالیت‌های صنفی نیز سخن گفته می‌شود.

سخنگوی کانون کارگردانان در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: قصد داریم یک نشست صمیمی و ساده‌ای تقریبا شبیه جشن‌های شب‌های سال‌های قبل کانون کارگردانان برگزار کنیم.

به گفته وی، ۲ تا ۳ سال به دلایل مختلف جشن نداشتیم که دلایلش را مفصلا بعدا توضیح خواهیم داد.

سیروس الوند با اشاره به شورای مرکزی فعلی کانون کارگردانان سینمای ایران به ایسنا گفت:در واقع شورای مرکزی جدید نمونه همه جریان‌های فکری موجود در سینما را نمایندگی می‌کند و به نظر با گزینش‌هایی که برای تجلیل انجام شده است، از این نظر یک وضعیت ویژه‌ و مناسبی به‌وجود آمده است، چون جریانات و سلیقه‌های مختلف کارگردانی در شورای مرکزی نمایندگی دارند و ماحصل حضور این گرایش‌های مختلف، اسامی تجلیل‌شوندگان شب کانون کارگردانان را مشخص کرده است.

سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران اظهار امیدواری کرد: برگزاری این شب در مسیر آشتی فرهنگی و ملی که شورای مرکزی کانون به دنبال آن است، موثر واقع شود.