تورج اصلانی: طرح اولیه «پایتخت» متعلق به من است
فیلمبردار باسابقه سینمای ایران از رعایت نشدن حقوق معنوی‌اش در تیتراژ مجموعه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم انتقاد کرد.

تورج اصلانی فیلمبردار فیلم سینمایی «سوت پایان» به مهر گفت: زمانی که فیلمبردار «سن پطرزبورگ» بودم درباره این ایده با محسن تنابنده بازیگر فیلم صحبت کردم و او طرح را پسندید و گفت من روی آن کار می‌کنم، تا تو بر اساس آن فیلمت را بسازی. من هزینه نوشتن فیلمنامه را پرداخت کردم و آقای تنابنده شروع به نوشتن کرد.
اصلانی گفت: پس از شش ماه تنابنده با طرحی 10 صفحه‌ای بازگشت که من آن را دوست نداشتم و ترجیح دادم بعدا روی فیلمنامه کار کنم، آقای تنابنده هزینه‌ای که پرداخت کرده بودم برنگرداند و بعد از مدتی دوباره با من تماس گرفت که آقای سیروس مقدم این طرح را پسندیده و می‌خواهد براساس آن مجموعه‌ای بسازد.
تورج اصلانی ادامه داد: چارلی چاپلین جمله‌ای دارد که هرگز از یاد نمی‌برم، او می‌گوید: «هرگز به دنبال گرفتن جای کسی نباشید، دنیا آنقدر بزرگ است که برای همه جا دارد.» به نظر می‌رسد بعضی افراد در سینما و تلویزیون به استعداد و قابلیت‌های خود قانع نیستند و می‌خواهند از طریق رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیرانسانی رشد کنند، باید مانع از رشد این گرایش و رفتار در فضای فرهنگی شد.