فردا آغاز نمایشگاه سه روزه کریستی در دبی

ساعت دو بعد از ظهر فردا به وقت دبی، نمایشگاه سه روزه کریستی با معرفی ۱۲۰ اثر حاضر در دهمین دوره این حراج، در هتل جمیرای امارات تاورز آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ساعت ۲ بعدازظهر تا ۱۰شب و سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۰ صبح تا ۵/۱ بعدازظهر دایر خواهد بود تا علاقه‌مندان به خرید آثار هنری همه آثار را از نزدیک تماشا کنند و سپس ساعت ۷ عصر سه‌شنبه، دهمین حراج کریستی در سالن گودفین همین هتل برپا می‌شود.

در میان ۱۲۰ اثر حاضر در این حراجی معتبر، هنرمندان ایران با ارائه ۴۳ اثر بیشترین میزان حضور را دارند. این در حالی است که هنرمندان سوریه با ارائه ۱۷ اثر در رتبه دوم قرار دارند علاوه بر این هنرمندانی از کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، فلسطین، عربستان سعودی، اردن، الجزایر و... در این بازار هنری به رقابت خواهند پرداخت.

در میان هنرمندان ایرانی حاضر در این حراجی مثل همیشه نخبگان و پیشکسوتان ایرانی نظیر پرویز تناولی، سید محمد احصایی، عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو، نصرالله افجه‌ای، فرهاد مشیری، حسین زنده رودی... حضور دارند. اما دو چهره شاخص رکورد ساز حراج‌های اخیر کریستی از غایبین شاخص دهمین دوره به حساب می‌آیند: «سهراب سپهری» و «افشین پیرهاشمی» مجموعه‌داران آثار «سهراب سپهری» که همواره آثارش در حراج‌های بین‌المللی به ارقامی بالا به فروش می‌رسد، ترجیح دادند هیچ اثری از او به این دوره نفرستند و جالب اینجا است که از «افشین پیرهاشمی» نقاش ۳۶ ساله ایرانی که در دوره گذشته کریستی با رکورد ۵۱۸ هزار دلار و کسب رتبه ۱۰۴ در میان ۵۰۰ هنرمند پر فروش دنیا نگاه‌ها را به خود خیره کرد نیز اثری در این حراج به معرض فروش گذاشته نمی‌شود. نکته جالب تر عدم حضور اثری از «دکتر محمود سعید فارسی» هنرمند فقید مصری است که در نهمین دوره حراج کریستی رکورد ۵/۲ میلیون دلاری بر جای گذاشت.