خداحافظ جک باور!

تهیه‌کننده نسخه سینمایی سریال «۲۴» اعلام کرد این فیلم سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها می‌رود. حدود یک ماه پیش کیفر ساترلند بازیگر نقش جک باور اعلام کرد نسخه سینمایی این سریال شبکه فاکس که مدت‌ها است مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد، سال آینده روی پرده می‌رود. اکنون برایان گریزر تهیه‌کننده فیلم این خبر را تائید کرد و سال ۲۰۱۲ را سال اکران فیلم خواند.

گریزر به همراه کمپانی «ایمجین انترتینمنت» متعلق به ران هوارد کارگردان فیلم «یک ذهن زیبا» تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «۲۴» بودند، این مجموعه برای مدت ۱۰ سال (۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰) روی آنتن شبکه فاکس بود.

گریزر در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «با کیفر ساترلند صحبت کردم و قرار شد سال آینده حتما فیلم «۲۴» را روانه سینما کنیم.»

ساترلند ماه پیش در برنامه تلویزیونی «ویو» در شبکه ای‌بی‌سی گفته بود موتور محرک نسخه سینمایی کم‌جان است.

این مجموعه در زمان پخش خود چندین جایزه امی (اسکار تلویزیونی) از جمله جایزه امی بهترین سریال درام و بازیگر مرد برای ساترلند را به همراه داشت.

اگر ساترلند بپذیرد!

مانند تمام فصل‌های قبلی مجموعه تلویزیونی ۲۴، پایان فصل هشتم نیز تا پخش اپیزود پایانی‌اش قابل حدس و گمان نبود. این روند مهم‌ترین ویژگی این سریال محبوب به حساب می‌آید. در بین ۱۰ کاراکتر اصلی فصل هشتم نیز مانند فصل‌های قبلی شخصیت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. آدم بدها و آدم خوب‌ها. به تعبیری کاراکترها در سریال ۲۴ یا سفید سفیدند یا سیاه سیاه و در این میان تنها یک کاراکتر خاکستری داریم که آن هم جک باور نام دارد. مهم اینجا است که در روند شکل‌گیری ماجرا‌ها، سفید‌ها از سیاه‌ها به‌درستی شناسایی و تفکیک نمی‌شوند. چرا که بسیاری از سفیدها تا لحظات پایانی سیاهی‌شان رو نمی‌شود.

فصل هشتم سریال پربیننده و نفس‌گیر ۲۴ به پایان رسید و این‌طور که به نظر می‌رسد و براساس گفته‌های خالق کاراکترهای این سریال و همچنین تیم تهیه‌کنندگان و اظهارنظرهای مسوولان شبکه تلویزیونی فاکس، دیگر ادامه‌ای برای این مجموعه ماندنی نباید متصور بود.

البته پیش از این گفته می‌شد سریال ۲۴ تنها در صورتی ادامه می‌یابد که کیفر ساترلند تمایل داشته باشد، در نقش جک باور باز هم حضور یابد.

در این فصل که به ماجرای معاهده صلح رییس‌جمهور کشوری با نام جمهوری کامستان با رییس‌جمهور ایالات متحده می‌پردازد، مثل سایر فصل‌ها قصه پر تنشی را دنبال می‌کند. به هر حال با پایان سریال ۲۴ یکی از پرقدرت‌ترین سریال‌های تلویزیونی دنیا به پایان خطش رسید.