امیدواری آقای مدیرکل برای عرضه همه دیدگاه‌ها در سینمای سال جدید

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره توقیف فیلم «انتهای خیابان هشتم» شنیده شد. فیلم «انتهای خیابان هشتم» که برای اکران در جشنواره فجر دچار مشکلاتی شده بود در تلاش برای اکران نوروزی هم شکست خورد و پروانه نمایش این فیلم صادر نشد. در پیگیری این خبر، تهیه‌کننده فیلم؛ سید جمال ساداتیان درباره آخرین وضعیت این فیلم برای اکران گفت: فیلم هنوز در ارشاد است و مجوزش را به ما نداده‌اند، منتظر صدور مجوز و اکران فیلم هستیم.

ساداتیان درباره مشکلات فیلم برای اکران نوروزی به کافه سینما گفت: در جشنواره که اجازه نمایش فیلم صادر نشد و ما برای اکران نوروزی دورخیز کرده بودیم اما موفق به گرفتن اجازه نمایش نوروزی هم نشدیم.

ساداتیان درباره اینکه آیا توقیف فیلم رسما به شما اعلام شده گفت: وقتی مجوز فیلم را نمی‌دهند چه چیزی غیر از این می‌شود تفسیرش کرد؟

اکثر فیلم‌های جشنواره بدون مشکل پروانه می‌گیرند

سخنان ساداتیان در حالی گفته شد که علیرضا سجاد پور رییس اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی از روند بدون مشکل پروانه‌های نمایش فیلم‌های تولیدی سال گذشته سخن گفت. مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی گفت: اکثر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بدون مشکل خاصی پروانه نمایش می‌گیرند.

سید علیرضا سجاد‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره صدور پروانه نمایش برای فیلم‌هایی مانند «خیابان‌های آرام»، «انتهای خیابان هشتم» و«زندگی با چشمان بسته» اظهار کرد: تا پیش از پایان سال و تا زمانی که فرصت داشتیم، فیلم‌های خواهان پروانه نمایش را بررسی کردیم و برای چند فیلم اصلاحاتی پیش‌بینی کردیم که فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

وی با اظهار رضایت از روند اکران فیلم‌های نوروزی گفت: همان‌طور که از ابتدای سال ۸۹ برای اکران ابراز نگرانی می‌کردم و اعلام کرده بودم سال درخشانی نخواهد بود، نیمه دوم سال گذشته هم نوید اکران موفقی را برای سال ۹۰ دادم که در جشنواره هم با تولیدات متنوعی که صورت گرفت، این پیش‌بینی‌ها شد که اکران خوبی را در پی خواهیم داشت که این خودش را از همین عید نشان می‌دهد.

سجادپور افزود: سال گذشته علت عدم فروش فیلم‌ها نبود فیلم مناسب بود و سیاست تنوع تولیدات و هدایت آنها به سمت دغدغه خانواده‌ها می‌تواند رونق‌بخش سینما باشد که خوشبختانه شکل ‌و شمایل درست‌گرفتن بعضی جوامع صنفی هم می‌تواند کمک‌ حال این مساله باشد.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی با بیان اینکه خیلی‌ها به غلط سال ۸۹ را بدترین سال برای اکران تلقی می‌کنند، گفت: سال ۸۸ از لحاظ آماری به لحاظ فروش فیلم «اخراجی‌ها۲» یک استثنا بود و آمارهای سال ۸۹ نشان می‌دهد که فروش سینماها رتبه دوم ۷ _۶ سال گذشته را داشته است و به همین راحتی نباید کلمه «بدترین» را خرج کرد و احساسی چیزی را بدون تکیه بر آمار درست اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در سال پیش‌رو با اتفاقات خوبی که می‌افتد و ادامه سیاست تنوع تولیدات و اجازه‌ عرضه همه دیدگاه‌ها می‌توانیم شاهد اکران خوبی باشیم و اعلام کنیم که فصل تازه‌ای برای سینمای ایران آغاز شده است.

سجاد‌پور همچنین درباره‌ عرضه نسخه قاچاق فیلم «اخراجی‌ها۳» آن را منتسب به جریان سیاسی خاصی دانست و گفت: می‌خواستند با این حرکت کثیف جلوی فروش این فیلم را بگیرند، اما خوشبختانه چون نسخه‌ قاچاق‌شده بی‌کیفیت است، تاثیری بر رونق فیلم نداشته است.