تابلوی «غدیرخم» محمود فرشچیان تمبر شد
تابلو «غدیر خم» یکی‌دیگر از آثار دینی و مذهبی نگارگر معاصر ایران ـ استاد محمود فرشچیان ـ بدون ذکر نام این هنرمند به صورت تمبر منتشر شد.

این تمبر که در آن تصویر‌ نگارگری بلند‌کردن دستان حضرت امیرالمومنین علی(ع) توسط پیامبر اعظم(ص) در خیل جماعت مسلمین در غدیر خم را روایت می‌کند، توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به صورت تمبر منتشر شده است. این تمبر که قرار بود سال گذشته در سالروز عید سعید غدیر خم و همزمان با بهره‌برداری از چاپخانه جدید تمبر پست ایران موسوم به چاپخانه الغدیر رونمایی شود، با یک سال تاخیر زمستان امسال در باجه‌های پست عرضه شد.

«جدایی نادر از سیمین»
در تدارک اکران نوروزی
پخش «جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در ایران به «فیلمیران» سپرده شد. طبق اعلام مشاور رسانه‌ای فیلم؛ علی سرتیپی مدیر پخش «فیلمیران» در تدارک است تا فیلم را برای عید نوروز به اکران عمومی بگذارد. نمایش «جدایی نادر از سیمین» از امروز ـ ۲۰ بهمن ماه ـ در سینماهای جشنواره فیلم فجر آغاز خواهد شد. طبق برنامه منتشر شده ساعت ۱۸:۳۰ در سینمای آزادی و در پردیس ملت ساعت ۲۲ و ۱۸:۳۰ فیلم نمایش دارد. بنا بر این گزارش،طی چند روز گذشته پیش از نمایش فیلم در جشنواره برلین،کمپانی «ممنتو فیلمز» پخش جهانی «جدایی نادر از سیمین» را برعهده گرفت. این فیلم توسط شرکت «دریم لب» (dremlab) نسرین میرشب، به کمپانی ممنتو فیلمز» (memento ) واگذار شد. همچنین سایت فیلم «جدایی نادر از سیمین» به نشانی jodaeyenaderazsimin.com این روزها همزمان با اولین نمایش‌های فیلم، آخرین خبرها از فیلم را به روز خواهد کرد.

بازنگری پرتره در گالری شیرین


نمایشگاه دو نفره «فروغ یاوری» و «نرگس هاشمی» عصر جمعه ۲۲ بهمن در گالری شیرین افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه دیجیتال آرت‌های «فروغ یاوری» با عنوان «بازنگری پرتره» و نقاشی‌های «نرگس هاشمی» با عنوان «استون و قاجار» در کنار هم قرار خواهند گرفت. «فروغ یاوری» که فارغ‌التحصیل نقاشی از دانشگاه هنر است پس از چندین سال فعالیت در عرصه نقاشی فیگوراتیو، دو سالی است به دیجیتال آرت روی آورده و با خلق آثاری که مرز عکس و نقاشی را از میان برداشته، تلاش می‌کند مدیای نوظهوری را که بر روی کاغذ چاپ می‌شود شکل دهد. «نرگس هاشمی» نیز در این نمایشگاه چند تابلوی نقاشی از مجموعه «استون و قاجار» خود را ارائه می‌نماید. این نمایشگاه تا چهام اسفند دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر از این آثار دیدن کنند. گالری شیرین در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، باغ انجمن خوشنویسان واقع است.