«هوشیار» در بهشت زهرا به خاک سپرده شد

پیکر زنده‌یاد محسن یوسف‌بیگ صبح روز گذشته در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. در این مراسم علیرضا خمسه چند کلمه‌ای از خاطرات دوران تولید و پخش «هوشیار و بیدار» بیان کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: شک ندارم که مرحوم محسن یوسف‌بیگ به بهشت می‌رود، چرا که طی سال‌های ۶۴-۶۳ که بحبوحه جنگ بود و مردم در اضطراب و لحظات سخت جنگ بودند، هر جمعه دل مردم را با نقش زیبایی که در «هوشیار و بیدار» ایفا می‌کرد، شاد کرد. خمسه در ادامه اظهار داشت: برنامه هوشیار و بیدار تاثیرات بسیاری روی مخاطبین داشت و از جذابترین و مؤثرترین برنامه‌ها بود که تاثیراتش نیز دیرپا بود و خیلی‌ها هنوز مرا به اسم بیدار می‌شناسند گاهی هم از من می‌پرسیدند از آقای هوشیار چه خبر و تصورشان پس از ۲۵ سال این است که ما هنوز هم با هم هستیم در حالی که نزدیکی ما محدود به همان نقش بود.

خمسه در ادامه گفت: این ماجرا ادامه داشت تا ۵ سال پیش که من کارگردانی مجموعه «جمعه تعطیل نیست» را بر عهده داشتم و از ایشان دعوت کردم تا در بخش‌هایی از برنامه حضور داشته باشند، این آخرین دیدار ما بود تا چند ماه پیش که از ایشان برای حضور در یک تله‌فیلم دعوت شد و قرار بود ایشان نقش پدر مرا بازی کنند، اما به دلیل وخامت حالشان این اتفاق عملی نشد.

وی گفت: متاسفانه این اواخر ایشان در انزوا بودند و با وجود محبوبیت، کسی جز احوالپرسی دورادور از او سراغی نمی‌گرفت و هنرمند فراموش شده‌ای بود. تنها گاهی اوقات برخی به من می‌گفتند از او چه خبر و من هم به آنها می‌گفتم احوالپرسی دورادور فایده‌ای ندارد و شماره‌اش را می‌دادم و می‌گفتم اگر می‌خواهید بدانید حالش چطور است با او تماس بگیرید. برخی از هنرمندان تحمل بیشتری در مواجهه با شرایط دارند و برخی زودتر آزرده‌ خاطر می‌شوند و زنده‌یاد یوسف‌بیگ نیز از جمله بازیگرانی بود که روح لطیفی داشت.