چاپ تازه دو ترجمه جلال آل‌ احمد منتشر شد. یکی از این کتاب‌ها، «بیگانه» آلبر کامو است که با ترجمه مشترک جلال آل ‌احمد و علی‌اصغر خبره‌زاده به چاپ دهم رسیده است.

چاپ دهم این کتاب معروف در 152 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 3000 تومان از سوی انتشارات نگاه انتشار یافته است. همچنین رمان «قمار‌باز» فئودور داستایوفسکی با ترجمه جلال آل‌ احمد از سوی نشر یاد‌شده به چاپ دوم رسیده است.

پیشنهاد همشهری جوان: قبض روح نشوید!


در روزهایی که بحث هدفمندی یارانه‌ها داغ شده و اولین نشانه‌های جدی آن بعد از بنزین، یعنی قبض‌های سه‌گانه آب و برق و گاز به خانه‌ها رسیده یا به زودی خواهد رسید، همشهری جوان جلد این شماره خود(296) را به این موضوع اختصاص داده و پیشنهادهایی ارائه کرده است تا با صرفه‌جویی، کسی بعد از دریافت قبض‌های سنگین، قبض روح نشود. این پرونده که در قالب صفحات سبک زندگی ارائه شده است، تلاش کرده پیشنهادهایی عدد محور ارائه دهد تا میزان صرفه‌جویی ناشی از اصلاح الگوی مصرف در هر زمینه خاص مشخص باشد.

چاپ جدید ترجمه دانشور از «ماه عسل آفتابی»


کتاب ماه عسل آفتابی با داستان‌هایی از: راجبان خانا، راجه ‌رائو، آکوتا گاوا، فرانتس کافکا، آلبرتو موراویا، توماس ‌مان، ایزاک بابل، آلن پیتون و ج. اشتن بک از کشور‌های هند، ژاپن، چک و اسلواکی، ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی و آمریکا همراه است. زندگی بودا، در جنگل، خبر ساختن دیوار، در برابر قانون، در راه گورستان، گی دو موپاسان و نیم‌پولی نیز از جمله داستان‌های منتشرشده در این کتاب هستند. چاپ چهارم (دوم انتشارات نگاه) «ماه ‌عسل آفتابی» در 167 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 3000 تومان منتشر شده است.