روح‌الله جعفری کارگردان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام ضمن اعلام حضور استاد محمدعلی کشاورز در این اثر، بازی این هنرمند پیشکسوت را کوتاه اما تاثیرگذار توصیف کرد.

جعفری در مورد نقش‌آفرینی محمدعلی کشاورز در تماشاچی محکوم به اعدام گفت: استاد کشاورز در۳۰ سال اخیر در هیچ نمایشی بازی نکرده و می‌توان گفت نقش آفرینی او در این نمایش نخستین حضور این هنرمند پیشکسوت در صحنه تئاتر در سال‌های گذشته است.

این کارگردان تئاتر افزود: در سال جاری (1389) نیز وقتی فرصت اجرای نمایش تماشاچی محکوم به اعدام را از دست داد، بار دیگر به کشاورز پیشنهاد بازی در آن را مطرح کردم و وقتی این هنرمند متن را خواند، پذیرفت که گروه تئاتر گیتی در خدمت این بازیگر پیشکسوت باشد. جعفری گفت: هم‌اکنون شرایط جسمی کشاورز نسبت به سال‌های قبل کمی تغییر یافته و با توجه به در نظر گرفتن این نکته، نقشی کوتاه و تاثیرگذار در تماشاچی محکوم به اعدام خواهد داشت. نمایش تماشاچی محکوم به اعدام از جمله آثار راه یافته به بخش میهمان بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر (16 بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه) است.

رونمایی نقاشی خط‌های جلیل رسولی


مجموعه نقاشی‌خط‌های «جلیل رسولی» از سال 57 تاکنون همزمان با برپایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه «ممیز» خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. مجموعه تالارهای خانه هنرمندان ایران از 12 تا 30 بهمن‌ماه سال جاری همزمان با برپایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، میزبان آثار هفت هنرمند تجسمی در رشته‌های مختلف می‌شود. جلیل رسولی یکی از این هنرمندان است که در حوزه نقاشی‌خط، مجموعه‌ای از آثارش را از سال 57 تاکنون در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد. او احتمالا بین 25 تا 30 تابلو در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد که البته تمام دوره‌های کاری او را در تمام این سال‌ها در بر نمی‌گیرد. رسولی همچنین درباره نمایشگاه انفرادی که پیش از این وعده برپایی آن را داده بود،توضیح داد:چندسال پیش به عنوان خادم قرآن انتخاب شدم و چهار سال است که به صورت شبانه‌روزی روی قرآن کار می‌کنم و در این شرایط حدود 40 تابلو با تکنیکی نو و متفاوت آماده کرده‌ام که دوست داشتم در موزه هنرهای معاصر به نمایش دربیاید. کارهای این مجموعه آماده است و قرار است برای نمایش آن برنامه‌ریزی شود.