اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی «سخنرانی پادشاه» را برگزیدند

فیلم «سخنرانی پادشاه» از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی، برنده جایزه بهترین فیلم سال شد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد، اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی، از میان فیلم‌های «۱۲۷ ساعت»، «قوی سیاه»، «الهام»، «جنگجو»، «حال همه بچه‌ها خوب است»، «شهر»، «داستان اسباب‌بازی ۳»، «سخنرانی پادشاه» و «شهامت واقعی»، فیلم‌ «سخنرانی پادشاه» را به عنوان برترین فیلم سال انتخاب کرد.

«ایان کانینگ»، «امیلی شرمن» و «گارث آنوین»، تهیه‌کنندگان «سخنرانی پادشاه» گفتند: انتظار داشتیم که ما در میان ۱۰ نامزد انتخابی این دوره از رقابت‌ها، آخرین انتخاب باشیم.

این فیلم داستان پادشاه انگلستان (با بازی «کالین فرث») است که به دلیل لکنت زبان، اعتماد به نفس لازم را برای در دست گرفتن زمام حکومت ندارد ولی با گفتار درمانی سعی دارد تا به همه چیز سر و سامان بدهد.

جایزه اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکایی، یکی از جوایز تعیین‌کننده سرنوشت رقابت‌های اسکار است.

نتایج هشتاد و سومین دوره از رقابت‌های اسکار، ۲۷ فوریه در سالن کداک هالیوود، لس‌آنجلس، اعلام خواهد شد.

همچنین اسامی نامزدهای جوایز سزار (معادل اسکار در فرانسه) اعلام شد و فیلم «از خدایان و انسان‌ها» ساخته تحسین‌‌شده زاویه بووا پیشتاز نامزدی در این جوایز است.

به نقل از ورایتی «از خدایان و انسان‌ها» که داستان چند راهب مسیحی اسیر شده در الجزایر را روایت می‌کند و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن سال گذشته را از آن خود کرد، در یازده رشته از جمله بهترین فیلم، ‌کارگردانی، فیلمنامه و بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه سزار شده است.

این فیلم که در اکران داخلی فرانسه ۷/۲۴ میلیون دلار فروخته از نمایندگی سینمای فرانسه در رقابت‌های اسکار نیز بی‌بهره مانده است. نزدیک‌ترین رقیب «از خدایان و انسان‌ها» فیلم جدید رومن پولانسکی یعنی «نویسنده پشت پرده» است که در هشت رشته از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی نامزد جایزه سزار شده است.