تهیه‌کنندگان نگران سرمایه راکد فیلمشان نباشند

علی اسد زاده*

باید از روز عرضه‌ فیلم «تسویه‌حساب» در شبکه‌ نمایش خانگی به عنوان روز تحول ویدئو رسانه یاد شود. با عرضه‌ «تسویه حساب» برای اولین‌بار یک فیلم ایرانی کاملا به صورت دی‌وی‌دی با صدای دالبی واقعی، تصاویر پشت صحنه و منوی کامل عرضه شد و مردم توانستند با کیفیت بالا این فیلم را تماشا کنند. بالارفتن قیمت محصولات باعث کم‌شدن اعتراض سینمادارها به شبکه‌ نمایش خانگی خواهد شد و با توجه به رکود سینما، تهیه‌کنندگان دیگر نگران قیمت راکد فیلمشان نخواهند بود و سود بیشتری عایدشان می‌شود.

با بالا‌رفتن قیمت محصولات عرضه‌شده در ویدئو رسانه به قیمت۲۵۰۰ تومان قدرت موسسات در خرید فیلم ایرانی بالاتر می‌رود و امیدوارم تیراژ این کارها هم به اندازه‌ قبل برگردد.

استارت بالارفتن قیمت از «تسویه‌حساب» آغاز شد و در ادامه تصویر دنیای هنر هم «افراطی‌ها» را با این قیمت عرضه کرد و موسسه‌ سینما ۲۴ هم آن را ادامه خواهد داد و ما نیز «خواب لیلا» را به این ترتیب عرضه کردیم که استقبال از آن نیز قابل توجه بود. مردم از بالا رفتن کیفیت کارها رضایت دارند.

از ۸۰۰ هزار نسخه تیراژ فیلم تسویه حساب ،۶۰۰ هزار نسخه دی‌وی‌دی عرضه شد که این بسیار راضی‌کننده است و وی‌سی‌دی این فیلم نیز در سه سی‌دی همراه با پشت صحنه عرضه شد.

قصد داریم روند عرضه فیلم‌های ایرانی را در قالب دی‌وی‌دی ادامه دهیم و از اول دی‌ماه نیز فیلم «هیچ» با کیفیت ویژه در دو قالب دی‌وی‌دی و وی‌سی‌دی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

در همین راستا فیلم‌های «طلا و مس»، «قیصر، ۴۰ سال بعد»، «ازدواج در وقت اضافه»، «طهران تهران»، «شکلات داغ»، «بعد از ظهر سگی‌سگی»، «چراغ قرمز» و «شهرت» دیگر فیلم‌های ایرانی این موسسه است که تا پایان سال عرضه می‌شوند.

*مدیر عامل موسسه «هنرنمای پارسیان»