توضیح بخش بازاریابی شرکت مینو

چهارشنبه گذشته خبری در این صفحه چاپ شد که از قول پری صابری کارگردان تئاتر نوشته شده بود: «تلویزیون برای پفک نمکی تبلیغات گسترده می‌کند، اما به تئاتری که درباره فردوسی است، هیچ توجهی ندارد.» به هر حال بعید است خانم صابری قصد توهین به محصول خاصی را داشته و به جای کلمه پفک نمکی هر چیز دیگری می‌توانست قرار بگیرد. با این حال مدیر بازاریابی گروه صنعتی مینو توضیحی را برای روزنامه ارسال کرده است که عینا به چاپ می‌رسد. البته ذکر این خبر هم از سوی روزنامه هیچ‌گاه با نیت تحقیر یا توهین نبوده است. توضیح شرکت مینو را بخوانید:

«احتراما در روزنامه شماره ۲۲۳۹ مورخ ۱۰/۰۹/۸۹ دنیای‌اقتصاد صفحه ۳۲ مطلبی تحت عنوان «توجه به پفک‌نمکی، بی‌توجهی به فردوسی» به چاپ رسیده است که درباره آن نکات زیر متذکر می‌گردد:

- پفک نمکی برند اسنک تولیدی این شرکت است و به‌واسطه پیشرو بودن در این بازار به‌عنوان نام محصول مصطلح شده است. خبر عنوان شده جنبه تحقیر برند این شرکت را دارد و شرکت مینو محق است نسبت به آن اعتراض یا شکایت نماید.

- صدا و سیما هیچ‌گونه تبلیغی را راسا پخش نمی‌نماید و پخش هر تیزر برای سفارش‌دهنده هزینه بالایی دارد که در برخی موارد به ثانیه‌ای بیش از ۱۰ میلیون ریال هم می‌رسد.

- پفک نمکی و بسیاری دیگر از محصولات تولیدی گروه مینو برای عموم مصرف‌کننده احساس نوستالژیک و وابستگی ذهنی خاصی دارد که توهین به آن جایز نیست.

- در وضعیتی که اکثر قریب به اتفاق کشورها در رکود به‌سر می‌برند و محصولات خارجی، بازار ما را هدف قرار داده‌اند، تخریب محصولات داخلی نتیجه‌ای مثبت برای عموم مردم نخواهد داشت.»