فرهنگ وهنر - رییس مرکز هنرهای تجسمی‌گفت: با خرید آثار هنرمندان داخلی، از هنر ایرانی حمایت کرده و این هدف اصلی مرکز هنرهای تجسمی ‌معاونت هنری است. محمود شالویی، رییس مرکز هنرهای تجسمی ‌با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران هنرمندان برجسته‌ای دارد که باید با خرید آثارشان از آنها حمایت کرد. کشور ما طی ۳۰سال گذشته با مشکلات زیادی همراه بوده؛ به همین دلیل چندان در توسعه گنجینه موزه هنرهای معاصر فعالیت نداشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری حراجی‌های بزرگ بین‌المللی قیمت بسیاری از آثار هنرمندان بزرگ جهان افزایش یافته و این مساله سبب شده تا بودجه لازم برای خرید آثار هنرمندان جهانی را نداشته باشیم.

وی در گفت‌وگو با موج ابراز کرد: با توجه به اهمیت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر بسیاری از مجموعه‌داران قیمت‌های هنگفتی برای خرید این آثار پیشنهاد داده‌اند که از آن جمله می‌توان به قیمت‌گذاری تابلوی پیکاسو با بهای ۱۰۰ میلیون دلار اشاره کرد.

وی افزود: البته با تمام پیشنهادهایی که به موزه هنرهای معاصر برای خرید آثار می‌شود، ما نمی‌توانیم این آثار را به فروش برسانیم؛ چرا که فروش آثار گنجینه امکان پذیر نبوده و غیر قابل فروش است.

پابلو روئیس پیکاسو نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. از جمله آثار مشهور او می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد. وی در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهرهای کشور اسپانیا، زاده شد و او در مجسمه سازی، قلم زنی، حکاکی روی چوب، معماری تبحر داشت.