اجرای موسیقی تئاتر سخت‌تر از 100 کنسرت

فرهنگ و هنر - سهیلا پواگرامی اجرای موسیقی تئاتر را سخت‌تر از کنسرت دانست و به ایلنا گفت: موسیقی این تئاتر توسط ابراهیم اثباتی ساخته شده است که اغلب از سازهای کوبه‌ای و زورخانه‌ای استفاده کرده است. وی افزود: در تئاتر رستم و اسفندیار یک خواننده علاوه بر کار خواندن باید مانند یک بازیکن با دوستان آشنا باشد و حرکات یک بازیگر را بداند.

وی با تاکید براین موضوع که آهنگسازی و اجرای موسیقی در تئاتر بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: موسیقی در تئاتر همزمان با تمرینات ساخته می‌شود و از راه بداهه و آزمون و خطا یک موسیقی تئاتر ساخته می‌شود. این درحالی است که درساخت موسیقی فیلم داستانی به آهنگساز داده می‌شود تا موسیقی براساس آن ساخته ‌شود؛ اما این روند در موسیقی تئاتر وجود ندارد. یک خواننده در تئاترهای پری صابری باید بازیگر هم باشد؛ چراکه بعضی از حرکات را باید به شیوه یک بازیگر حرفه‌ای انجام داد. این مسائل موجب می‌شود اجرای موسیقی تئاتر از برگزاری ۱۰۰ کنسرت موسیقی سخت‌تر باشد.

سرپرست گروه موسیقی آوای مهربانی درباره موسیقی این تئاتر گفت: تئاتررستم و اسفندیار در دستگاه دشتی، اصفهان و چهارگاه اجرا می‌شود. زمانی که مسائل؛ طرب‌انگیز باشند از دستگاه اصفهان استفاده می‌کنیم و زمان غم از دشتی و در بیان موضوعات حماسی از دستگاه چهارگاه.