فرهنگ و هنر - فرح اصولی معتقد است: در تمام این سال‌ها به ندرت رسم بوده که موسسه خصوصی بخواهد روی موضوع هنری به صورت زیربنایی کار کند. ما همواره شاهد حضور خریداران و کلکسیونر‌های هنری بوده‌ایم و بی‌شک حضور آنها ارزشمند است و هنر کشور را می‌سازد، اما در کشورهای پیشرفته رسم این است که نهادهای خصوصی روی زیرساخت‌های هنری کار کنند. جای قدردانی دارد که شرکت دامون‌فر به عنوان تنها مجموعه خصوصی در حال حاضر دلش برای جوانان می‌تپد و علاقه دارد این دوسالانه را به صورت مستمر برگزار کند. در نشست خبری که صبح دیروزـ ۲۵ مهرماه ـ در گالری پردیس سینمایی «ملت» برگزار شده بود، فرح اصولی - رییس هیات داوران سومین جشنواره دامون‌فر- گفت: به دلیل علاقه بیش از اندازه‌ای که به سرنوشت هنری جوانان کشور دارم، آنها را سرمایه‌ این مملکت و ادامه حیات هنری آنها می‌دانم.

سیف‌الله پویاراد - دبیر جشنواره دامون‌فر- نیز در بخش دیگری از این نشست با ارائه آماری گفت: امسال سه هزار و ۴۹۶ اثر از هزار و ۶۷۶ هنرمند زیر ۲۵ سال در بخش‌های مختلف به دست ما رسید که در میان آنها ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان زن و ۳۶ درصد آنها مرد بودند و بیشتر آثار از شهرهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان و فارس به دست ما رسیده بود.

او همچنین از جایزه ویژه دوسالانه دامون‌فر برای اعزام هنرمند برگزیده به آلمان خبر داد و افزود: سال آینده شرکت فابر کاستل ۲۵۰ سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت و برنده نخست این جشنواره با هزینه شرکت دامون‌فر به آلمان اعزام می‌شود.