مریل استریپ  ایفاگر نقش مارگارت تاچر می‌شود

«مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود نقش «مارگارت تاچر» را در یک فیلم حماسی بازی خواهد کرد. پروژه سینمایی جدیدی که «مریل استریپ» در آن ایفای نقش خواهد داشت، «زن آهنی» نام دارد که زندگی و دوران نخست وزیری «مارگارت تاچر» را به‌تصویر خواهد کشید. اگرچه روز گذشته اعلام شد که «مریل استریپ» به‌زودی در نسخه سینمایی از نمایش‌نامه «آگوست» بازی خواهد کرد، اما این بازیگر سرشناس ابتدا در فیلم «زن آهنی» که کارگردانی آن را «فیلیدا لیود» برعهده خواهد داشت، نقش‌آفرینی خواهد داشت. به گزارش ورایتی، این فیلم که از اواخر امسال مقابل دوربین خواهد رفت، «جیم برودبنت» را به‌عنوان نقش مقابل «مریل استریپ» و همسر مارگارت تاچر معرفی کرده است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۲ و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالکلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» برای حفظ سمتش به‌تصویر کشیده خواهد شد. استریپ ۶۱ ساله که اخیرا عضو افتخاری آکادمی هنر و ادبیات آمریکا شده است، با ۱۵بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود.

وی دو بار در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر» و ۱۹۸۳ برای «انتخاب صوفی» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.