فرهنگ و هنر - ظاهرا این بار مناقشه جدی سینمای ایران عاقبت خوشی پیدا کرد و معاونت سینمایی اعلام کرد که منعی برای ادامه تولید فیلم «جدایی نادر از سیمین» وجود ندارد. این در حالی است که در هفته گذشته پیرو حرف‌های اصغر فرهادی در جشن چهاردهم خانه سینما پروانه فیلم جدیدش«جدایی نادر از سیمین» لغو شد و بیانیه‌های مختلفی از سوی معاونت سینمایی و خانه سینما و مدیر عاملش صادر شد و همچنین وزیر ارشاد نیز در سخنانی به این موضوع پرداخت. با این حال جمعه شب در برنامه تلویزیونی هفت از سوی مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی اعلام شد که معاونت سینمایی دستور داده است که مجوز فیلم برگردانده شود و تولید فیلم ادامه پیدا کند.

مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر در برنامه تلویزیونی هفت گفت: پیرو توقف فیلم اصغرفرهادی و به دنبال پیگیری‌های این کارگردان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی، رفع توقیف این فیلم انجام شد.

حمیدرضا دیبایی افزود: پیرو مصاحبه اصغر فرهادی و اعلام اینکه در فضایی خاص مطالب حساسیت برانگیزی را عنوان کرده و هدف خاصی نداشته است و پیرو مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که گفتند صحنه‌گردانان اصلی مراسم باید پاسخگو باشند، از موضع رسمی معاونت سینمایی اعلام می‌کنیم که منعی برای ادامه تولید فیلم اصغرفرهادی وجود ندارد و به احترام عوامل سختکوش فیلم «جدایی نادر از سیمین»، دوستان می‌توانند به روند تولید فیلم ادامه دهند.