قصه‌های یک دقیقه‌ای فریبا کلهربه بازار آمد

فریبا کلهر جدا از آثار معروف و شناخته شده خود در حوزه کودک و نوجوان مثل «امروز چلچه‌ من»، «هوشمندان سیاره اوراک»، «سالومه و خرگوش»، «دختر آیینه‌پوش»، «ابروهای جادویی کیوکیو»، «مرد سبز شش‌هزارساله» و... طی دو سال گذشته، سه رمان هم در حوزه بزرگسال منتشر کرد که به گفته منتقدان و اهالی ادب و هنر، از موفق‌ترین رمان‌های بعد از انقلاب بوده‌اند؛ پایان یک مرد- شروع یک زن- شوهر عزیز من. حالا فریبا کلهر با «قصه‌های یک‌دقیقه‌ای»‌ آمده است. خودش در مقدمه کتاب نوشته: «قصه‌های یک‌دقیقه‌ای حاصل سفرم به ژاپن است. حاصل ِ حرف ناشری ژاپنی که قصه‌هایم را خواند و گفت: اینها خیلی طولانی‌اند. قصه‌های کوتاه‌تر می‌خواهم.»

کلهر، نوشتن قصه‌های یک‌دقیقه‌ای را از حدود سال ۷۸ شروع کرده و خودش می‌گوید: «هدفم این بود که علاوه بر کوتاه‌نویسی، مخاطبم عام باشد و تمام افراد خانواده از خواندن‌شان لذت ببرند.»

بخار صورتی یک عشق، چای دم‌کشیده‌ی دنیا، پدر کم‌زور من، این فقط رویای یک نویسنده است، سرنوشت اندوهبار سیبی که از آسمان افتاد، وقتی که آسمان پارچه شد، پدری که نمی‌خواهد دخترش عاشق شود و... بخشی از قصه‌های یک‌دقیقه‌ای این کتاب هستند.

کتاب «قصه‌های یک‌دقیقه‌ای» نوشته «فریبا کلهر» در ۲۰۰ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.