یک ساعت پس از آغاز پیش‌فروش بلیت‌های سی‌ویکمین جشنواره‌ فیلم فجر، سانس‌های غروب و شامگاه بخش مسابقه‌ سینمای ایران پرشد. به گزارش ایسنا، سامانه پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۲- اول بهمن‌ماه- آغاز به کار کرد که در ۳۰ دقیقه‌ اول، بلیت‌های بخش مسابقه‌ سینمای ایران (۱) و اکثر بلیت‌های بخش‌های سینمای ایران (۲) و (۳) در سالن‌هایی مانند اصلی «آزادی»، «ملت» و... به‌فروش رفت.

با باز شدن سایت پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره و در فاصله ۱۱ روز مانده به آغاز این رویداد سینمایی، اکنون برنامه‌ سینماهای مردمی جشنواره در سایت مربوط به پیش‌فروش فیلم‌ها با نشانی cinematicket.ir قابل مشاهده است.

در این برنامه، فیلم‌های بخش مسابقه‌ سینمای ایران و خارج از مسابقه، در سه‌گروه دسته‌بندی شده و پیش‌فروش فیلم‌ها در این سه‌ دسته به فروش می‌رسد. اکنون هر سری بلیت ۱۱‌تایی بخش مسابقه‌ سینمای ایران (۱)، (۲) و (۳) ۵۵ هزار تومان، بخش فیلم‌های اول ۵۵ هزار تومان، بخش فیلم‌های مستند ۳۳ هزار تومان، بخش فیلم‌های بین‌الملل ۳۳ هزار تومان و بخش فیلم‌های سه‌بعدی ۹۰ هزار تومان پیش‌فروش می‌شود. ضمن آنکه یک سانس صبح با قیمت ۶۰ هزار تومان برای نمایش فیلم‌های سه‌بعدی در سینما آزادی در نظر گرفته شده است که ظرفیت محدودی دارد.

خریداران باید در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته- چهار و پنج بهمن‌ماه- برای دریافت بلیت‌های‌شان با در دست داشتن کد رهگیری و کارت ملی به پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند.

سامانه پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فجر پس از یک‌ساعت کار، در ساعت ۱۳ به دلیل استقبال خریداران با اختلالاتی روبه‌رو شد، اما پس از ۳۰ دقیقه این مشکل حل شد و سایت با سرعت مناسب به کار خود ادامه می‌دهد.

آذر شکیب مسوول فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره فجر

در این‌باره به ایسنا توضیح داد: امسال استقبال از پیش‌فروش فیلم‌های جشنواره فجر خیلی خوب است تا جایی که ما مجبور شدیم برای حدود یک ساعت پیش‌فروش را قطع کرده و سیستم را به‌روز رسانی کنیم. پیش‌فروش بلیت‌ها با همان روال قبل

از سر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه معمولا در دوره‌های مختلف، سهمیه‌ پیش‌فروش شده بلیت‌های بخش مسابقه‌ سینمای ایران در ساعات اولیه باز شدن سایت به‌فروش می‌رسد، اما در هر صورت پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های کل جشنواره تا سه‌روز ادامه

خواهد داشت.