محسن تنابنده: «آینه شمعدون» فاقد ارزش هنری و مغایر با ارزش‌های نظام است/تهیه‌کننده فیلم: کسی که این ادعا را دارد چطور خودش یک ماه سر این کار حضور داشته است؟

یکشنبه گذشته محسن تنابنده یکی از بازیگران فیلم جنجالی «آینه شمعدون» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر ضمن انتقاد شدید از تهیه‌کننده فیلم گفت دیگر با این پروژه همکاری نمی‌کند.
تنابنده که یک ماه با «آینه شمعدون» همکاری کرده بود، بعد از توقیف این فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سر کار برنگشت و بعد از آن هم عنوان کرد: «بیش از دو ماه برای این پروژه وقت گذاشتم، اما فیلمنامه دچار تغییر و تحولاتی شده است.»
فیلمنامه این فیلم بنا به درخواست وزارت ارشاد تغییر کرد، اما جدایی تنابنده که یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارد از این پروژه، باز هم فیلمنامه را دچار تغییر و تحول می‌کند.
تنابنده گفت عوامل با یک فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند، با متن دیگری با بازیگران قرارداد بستند و اکنون فیلمنامه دچار اصلاحات و تغییرات زیادی شده است.
وی همچنین یادآور شد سر فیلمبرداری «آینه‌شمعدون» بارها تذکر داده برخی صحنه‌ها مشکل دارد، اما کسی توجهی نمی‌کرد. به گفته او سازندگان فیلم می‌گفتند که مشکلی وجود ندارد؛ چرا که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت شده است.
به نظر می‌رسد مشکل اصلی محسن تنابنده مساله مالی است. او به چک 70 میلیونی از تهیه‌کننده اشاره کرد و گفت: «مشکل مالی فقط درباره من نیست. همه پروژه همین مشکل را دارند. هیچ چکی سر تاریخ پاس نشده است.»


وی همچنین «آینه شمعدون» را فاقد ارزش هنری و مغایر با ارزش‌های نظام دانست و در ادامه گفت مهران احمدی، پانته‌آ بهرام و احمد مهرانفر را او سر کار آورده است. با این حال ترجیح می‌دهد آبرویش را بردارد و برود.
محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده «آینه شمعدون» در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به صحبت‌های تنابنده، گفت: «او زمانی هم که با فیلم «محمد(ص)» قرارداد داشت، همین کار را با فیلم «گشت ارشاد» سعید سهیلی کرد.»
تهیه‌کننده «آینه شمعدون» عنوان کرد: «اس ام اس این آقا هنوز در گوشی من موجود است که گفت اگر می‌خواهی سر کار برگردم باید 100 میلیون دیگر به من پول بدهی. ایشان 70 میلیون چک داشت که 40 میلیون آن نقد شده است و رسید آن هم موجود است. برای 30 میلیون باقی‌مانده باید کار را تمام می‌کرد و قرار بود باقی پول هم به او داده شود، اما بعد از گرفتن 40 میلیون برای برگشتن سر کار تقاضای 100 میلیون تومان کرد. یعنی دو برابر قراردادی که با ما بسته پول می‌خواهد.»
وی همچنین افزود: «طبق نامه وزارت ارشاد دوستانی که با این پروژه قرارداد دارند ملزم به حضور سر این کار تا انتها هستند. هر کدام از این افراد اگر برخلاف قرارداد رفتار کنند، ممنوع‌التصویر می‌شوند. محسن تنابنده هم به خاطر قراردادی که با «پایتخت ۲» دارد می‌خواهد این پروژه را ترک کند و از ترس ممنوع‌التصویر شدن این حرف‌ها را زده است.»
کمالی‌پور در خصوص ادعای محسن تنابنده مبنی بر آوردن سه بازیگر در این پروژه ، گفت: « این ادعا که پانته‌آ بهرام، احمد مهرانفر و مهران احمدی و دو نفر از عوامل پشت صحنه را او سر کار آورده واقعا خنده‌دار است. کسی که ادعا می‌کند این فیلم کاملا ضدارزشی است چطور می‌تواند سه نفر دیگر را سر کار ضد ارزشی بیاورد و چطور خودش یک ماه سر این کار حضور داشته است؟»
وی ادامه داد: «می‌خواهم بدانم تنابنده در کارنامه‌اش چند فیلم دارد و اصلا چقدر از فیلم‌هایی که بازی کرده است ارزشی است؟ او اصلا فیلم ارزشی تا به حال بازی کرده که حالا ادعا می‌کند «آینه شمعدون» فیلمی ضد‌ارزشی است؟»
«آینه شمعدون» به کارگردانی بهرام بهرامیان در حال حاضر در مرحله فیلمبرداری و تدوین همزمان است.
این فیلم داستان مردی است که در سیرک کار می‌کرده و حالا بعد از سال‌ها تصمیم می‌گیرد خر خود را که علاقه زیادی به آن دارد، عقیم کند.