سینما آزادی باید رضایت صاحبان فیلم‌هایی را که اکران نکرده یا از پرده سینما پایین کشیده است، جلب کند. سیدضیا هاشمی رییس شورای صنفی نمایش می‌گوید که سینما آزادی باید رضایت صاحبان فیلم‌هایی را که اکران نکرده یا از پرده سینما پایین کشیده جلب کند.

رییس شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایلنا، با تکذیب اخباری پیرامون برداشته شدن مشکلات برای اکران فیلم‌های جدید در سینما آزادی گفت: هیچ تغییری در وضعیت سینما آزادی صورت نگرفته است و هیچ دستور جدیدی نیز صادر نشده است.

وی درباره لغو تحریم‌ها گفت: تحریم سینما آزادی از سوی شورای صنفی نمایش برداشته شده است، اما دفا‌تر پخش و تهیه‌کنندگان سینما تمایلی برای اکران فیلم‌های خود در سینما آزادی ندارند.

هاشمی افزود: سینما آزادی از ابتدای امسال فیلم‌های زندگی خصوصی و گشت ارشاد را با وجود قرار داد از اکران خارج کرده است و به تعهد خود برای اکران فیلم‌های همه چی آرومه و پس کوچه‌های شمرون عمل نکرده است و باید رضایت صاحبان این فیلم‌ها را جلب کند.

وی ادامه داد: چنانچه مدیران سینما آزادی خسارت صاحبان فیلم‌ها را پرداخت کند یا رضایت صاحبان فیلم‌ها را جلب کند می‌تواند فیلم‌هایی همچون ملکه، یک عاشقانه ساده، زندگی خصوصی آقا و خانم میم را که با آنها قرارداد بسته است اکران کند.