جشنواره دفاع مقدس من اینجاست نه جای دیگر!

کامران نجف زاده برنامه سه‌شنبه شب خود را اختصاص داده بود به دیدار با یکی از جانبازان جنگ تحمیلی؛ جانبازی که به سختی و با کمک کپسول اکسیژن تنفس می‌کرد . در این دیدار پرویز پرستویی بازیگر قدیمی سینمای ایران هم حضور داشت و جالب این بود که نماهای مختلف صحبت‌های این جانباز کات می‌شد به نماهایی از «آژانس شیشه‌ای» اثر جاودانه ابراهیم حاتمی‌کیا و پرستویی هم در این خلال صحبت‌هایی می‌کرد درباره ارزش‌گذاری به مقام جانبازان. جالب‌تر اینجا بود که اوضاع جسمی این جانباز به شدت شبیه بود به اوضاع جسمی «عباس» در «آژانس شیشه‌ای» و همین اثرگذاری روحی برنامه را بیشتر کرده بود.

به گزارش شبکه ایران، اثرگذارترین جای این برنامه هنگامی بود که پرستویی با بغضی که از دیدار با این جانباز گلویش را گرفته بود با اشاره به جانباز و طعنه به برگزارکنندگان جشنواره دفاع مقدس گفت: «جشنواره دفاع مقدس من اینجاست نه جای دیگر!» این صحبت صریح هم باعث حیرت نجف‌زاده شد و هم اندکی آرامش جانبازی را فراهم کرد که پرستویی و نجف‌زاده مهمان او بودند.

در بخش‌های دیگر این برنامه هم پرستویی تا توانست از وظیفه‌ای که مسوولان نسبت به جانبازان دارند سخن گفت و تاکید کرد: «هر آن کس که حتی یک روز برای دفاع از وطنش جنگیده به گردن من و امثال من حق دارد.»

پرستویی همچنین گفت: چرا باید برای اعزام چنین فردی این‌قدر سنگ‌اندازی شود. خود پروفسور مهاجر گفته برای مداوای ایشان لازم است تیم پزشکی‌اش که در آلمان مستقر هستند، حضور داشته باشند و اگر ایشان بروند یک‌سوم هزینه ایران است. آیا این آدم ۱۵ میلیون ارزش ندارد؟ این رقم در مقابل هزینه‌ای که برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌کنیم، بسیار ناچیز است.