مواجهه‌ای بین عکس و تئاتر در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس و پرفورمنس «مواجهه» به عنوان اولین اثر بین رشته‌ای در دو حوزه عکس و تئاتر در گالری بهار خانه هنرمندان کار خود را آغاز کرده است. به گزارش مهر، این نمایشگاه شامل ۱۸ اثر در اندازه‌های مختلف از چهار هنرمند عکاس است که توسط یک گروه اجرایی در قالب پرفورمنس به نمایش در می‌آید، به‌ علاوه آثار از طریق ویدئو پروژکتور، تلویزیون و قاب عکس‌های چاپ شده دیده می‌شود. این نمایشگاه خصوصیات دیدن آثار تجسمی را در فضای گالری با قرار دادن مخاطبین درمواجهه با قطعات نمایشی دچار چالش می‌کند و مخاطب را با شیوه جدیدی از ارائه یک اثر تجسمی مواجه می‌کند.

البته این شیوه اجرایی قصد دارد تا به درک و فهم بیشتر عکس‌ها کمک کند و مخاطبان هنرهای تجسمی را افزایش دهد و مخاطبان هنرهای نمایشی را نیز به دیدن عکس‌ها می‌خواند.

در این اثر ۵ قطعه به نام‌های «آنژیو گرافی مکبث»، «زن- نوستالژیا»، «مجلس امان نامه حضرت عباس (ع)»، «سبز- قرمز- زرد»، «تی وی» به مدت ۴۵ دقیقه به اجرای عکس‌ها می‌پردازند و مخاطبان دقایقی در یک گالری عکس قرار می‌گیرند و لحظاتی با جریان نمایش‌ها همسو می‌شوند و به طریق مواجهه در قطعات نمایشی دخیل و با عکس‌ها عجین می‌شوند. این نمایشگاه هر روز در دو سانس ۱۸و۱۹ اجرا می‌شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.