دنیای اقتصاد - نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای بزرگ تهران افتتاح شد. محمد حسینی در این مراسم گفت: «از همه مدیران و شخصیت‌های کشور دعوت می‌کنیم تا در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته باشند؛ زیرا جامعه مطبوعاتی حرف‌های جدی‌ای دارد که باید توسط مسوولان شنیده شود.» در نمایشگاه امسال که با شعار «کلام صادقانه، نگاه منصفانه» آغاز به کار کرده، ۸۳۰ غرفه برپا شده است. نمایشگاه مطبوعات تا چهاردهم آبان ماه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدیدکنندگان است. نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افتتاح شد

رسانه‌ها یک هفته میزبان مخاطبانشان می‌شوند

شهرام حقیقت‌دوست، نیوشا ضیغمی، سالار عقیلی و مجید اخشابی در روز اول به نمایشگاه آمدند

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها روزگذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای بزرگ امام‌خمینی تهران گشایش یافت.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بعدازظهر دیروز با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی این وزارتخانه و رییس نمایشگاه امسال، جمعی از دست‌اندرکاران این رویداد بین‌المللی و همچنین جمعی از میهمانان خارجی دعوت شده به دومین اتحادیه مطبوعات جهان اسلام در سالن اجتماعات مصلی، واقع در انتهای شبستان برگزار شد.براساس اعلام مسوولان نمایشگاه امسال در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ۲هزار و ۳۸۰ رسانه در ۸۳۰ غرفه مستقر در شبستان حضور دارند.

همچنین حدود ۳۰ کشور در نمایشگاه امسال غرفه دارند که فعالیت بخش مربوط به آنها از روز نهم آبان آغاز می‌شود.

رسانه‌ها میزبان مخاطبانشان شدند

نمایشگاه نوزدهم از ۷ تا ۱۴ آبان ماه در مصلای تهران از ساعت نه صبح تا هشت شب پذیرای بازدیدکنندگان است. نمایشگاه امسال که با شعار «کلام صادقانه، نگاه منصفانه» آغاز به‌کار کرده‌است، ۵۱هزار متر مربع فضای داخلی دارد و علاوه‌براین متراژ ۶هزار متر فضای خارجی برای برنامه‌های جنبی نمایشگاه ترتیب داده شده‌است.همچنین در نمایشگاه امسال ۳۱ استان هر کدام با ۵۰ نشریه حضور دارند که در مجموع در بخش مطبوعات استان‌ها۲ هزارو ۳۸۰ نشریه حضور دارند.در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز مانند سال گذشته ۵۰ غرفه طراحی شده است که تا کنون ۳۰ کشور برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و حدود ۸۰ روزنامه‌نگار و خبرنگار از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نوزدهم افزایش تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته است؛ به طوری که امسال ۸۳۰ غرفه برپا شده و این در حالی است که سال گذشته ۵۷۰ غرفه در نمایشگاه ایجاد شده‌ بود.

برپایی غرفه سامانه اشتراک، توزیع بن خرید مطبوعات به مبلغ پنج میلیارد ریال، برپایی دکه‌های موضوعی، موزه مطبوعات، رونمایی از اطلس فراوانی مطبوعات در سراسر کشور، افتتاح کلینیک چاپ و رونمایی سردیس ۱۰ روزنامه‌نگار برتر از مشروطه تا امروز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه نوزدهم است.

حقیقت‌دوست، ضیغمی، عقیلی و اخشابی به نمایشگاه آمدند

نیوشا ضیغمی، شهرام حقیقت‌دوست، سالار عقیلی و مجید اخشابی برای حضور در نشست‌های تخصصی دیروز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مصلای امام خمینی(ره) آمدند.به گزارش مهر، نشست تخصصی «پژواک موسیقی در مطبوعات» دیروز یکشنبه ۷ آبان با حضور سالار عقیلی و مجید اخشابی در محل سرای روزنامه‌نگاران ایران درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار ‌شد.

این نشست از ساعت ۱۶:۳۰ با همکاری نشریه «زیر و بم» و اجرای شهرام شکیبا برپا شد. همچنین نشست تخصصی «افسون شهرت از تیتر تا گیشه» ساعت ۱۸ با حضور نیوشا ضیغمی و شهرام حقیقت دوست بازیگران سینمای ایران برگزار شد.

این دو بازیگر سینما در این نشست درباره تعامل دو سویه بازیگران و رسانه‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند.