سخنان صریح و پرنکته مدیر سابق شبکه3

چهارشنبه شب مراسم تقدیر از علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه ۳ در تالار ایوان شمس توسط هنرمندان، برنامه سازان و کارکنان این شبکه برگزار شد. مراسمی که شاهد حضور بسیاری از هنرمندان و مجریان و کارکنان شبکه۳ بود. به گزارش خبرگزاری فارس، از حاضران این جلسه می‌توان به مهران مدیری، کمال تبریزی، بهروز افخمی، داریوش فرهنگ، حسن فتحی، فریدون جیرانی، امین تارخ و عادل فردوسی‌پور اشاره کرد. بعد از صحبت‌های هنرمندان در این مراسم نوبت به علی‌اصغر پورمحمدی رسید که تاکنون پیرامون حاشیه‌ها و دلایل رفتنش از شبکه ۳ اظهارنظر نکرده بود. پورمحمدی در این مراسم گفت: در طول دوران خدمت زحمات زیادی را به شما هنرمندان، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و نویسندگان محترم دادم که از شما معذرت می‌خواهم. به خصوص مدیرانی که بیشتر با آنها در ارتباط بودیم. کلا ما پورمحمدی‌ها (چون ما چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد) حمال‌های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می‌کنیم اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم! اهل هیچ روزنامه، حزب، سایت و دار و دسته خاصی نبودم. به قول آقای فردوسی پور با هم اختلاف نظر داشتیم اما اختلاف نظرمان به خاطر کار بوده.

اگر نخواهیم برای تبلیغات و آمار دادن ظاهرسازی کار کنیم و صداقت و اخلاص در کارمان باشد و دوست داشته باشیم مردم از ما راضی باشند خدا هم به ما کمک می‌کند. والا می‌توانیم مثل بعضی روابط عمومی‌ها یک کتاب چاپ کنیم و بگوییم ما سیزده بار استقبال رفتیم، چهار بار بدرقه رفتیم، اسکان هتل میهمانان، چاپ بنر، تهیه شام و.. ولی اینها چه فایده ای دارد؟

پورمحمدی در ادامه حرف‌هایش از مدیرانی که با آنها کار کرده بود تشکر کرد و گفت: از مدیران و کارکنان شبکه سه تشکر می‌کنم و خیلی شما را اذیت کردم. از مهندس ضرغامی و آقای میرباقری و آقای مهاجرانی و همه مدیران خودم تشکر می‌کنم. اما یک مدیر خوب نبودم. به من اعتماد داشتند اما مدیری که توسری‌خور باشد و خوب نوکری بکند، نبودم و معذرت می‌خواهم از مدیرانم.از دکتر لاریجانی که واقعا به من لطف داشتند و در آن دوران حساس خیلی از من حمایت می‌کردند، تشکر می‌کنم. از دکتر دارابی که برای رفاه حال من و بهبود حال من و برای اینکه استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند تشکر می‌کنم. (تشویق حضار)

مدیر سابق شبکه ۳ سیما در ادامه به حرف‌هایی که با رییس سازمان زده بود اشاره کرد و گفت: اما حرف‌ها و گلایه‌هایی از جناب آقای ضرغامی دارم. ایشان واقعا به من لطف داشتند. و گلایه هایم را شب قبل از مراسم تودیع در معاونت با ایشان مطرح کردم بخشی از آن گله را اینجا مطرح می‌کنم:

گفتم آقای ضرغامی شما دو سال است تلویزیون را رها کردید. به شما گفتند شما کارتان با کار تلویزیون نباشد ما خیلی خوب اداره اش می‌کنیم. اما این‌طور نیست آقای ضرغامی. شما نباید اجازه می‌دادی در تلویزیون فردی که اگر مدیر بوده دو نفر ازش راضی نبودند بر ما مسلط شود. نباید جوری باشد در تلویزیون ما، بر یک عده مدیر با تجربه، مومن، مسلمان و هنرمند یک آدم بی‌هنر مسلط شود. از مهندس ضرغامی درخواست کردم که اگر مدیری را می‌خواهیم منصوب کنیم من نمی‌گویم امتحان هنر، امتحان عقل ازش بگیریم (تشویق حضار) بعد از این تشویق پورمحمدی گفت: دست نزنید چون من یک موقع جوگیر می‌شوم، یک حرف‌هایی می‌زنم که برای خودم بد است. شما که می‌روید خانه‌هایتان یقه ما را می‌گیرند! هر چند که آقای پورمحمدی رییس بازرسی کل کشور باشند اما این دلیل نمی‌شود من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار باشم!) الان چرا ما در این جلسه جمع شدیم؟ ما همیشه در نمازخانه شبکه ۳ که به زور ۱۵۰ نفر درش جا می‌شود، جلسه تودیع و معارفه می‌گذاشتیم. چرا باید یک جوی بسازیم که بگوییم این آقا ممنوع است. مگر ما چه کار می‌خواستیم بکنیم که ممنوع بود. حتی در حد یک نوکر با ما برخورد نمی‌کنند. نوکر که بیست سال کار می‌کند روزی که می‌خواهد برود یک قرآنی، آبی می‌گیرند که آقا به سلامت. مگر اینکه آدم دزد پدر سوخته‌ای باشد. می‌گویید این آقا در شبکه ممنوع است. به روزنامه جام جم می‌گویید اسم این آقا را ننویس. با تک تک آدم‌ها تماس گرفتید و گفتید که اگر بروید به این جلسه فلان و بهمان می‌شود. مگر ما می‌خواهیم چه کار کنیم؟ اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس کی دیگر خودی است؟ مقام معظم رهبری در خراسان شمالی گفتند از بی‌تدبیری هست که ما بعضی جاها به مشکل می‌خوریم. ان‌شاءالله با تدبیر و درایت بیشتر، شاهد برنامه‌های خیلی خوبی در تلویزیون باشیم. برای دوست عزیز و همکار مومن و متعهد که پیشینه‌ای خیلی خوبی دارند، آقای زین‌العابدین در مدیریت شبکه ۳ آرزوی موفقیت می‌کنم.

حرف‌های بهروز افخمی، مهران مدیری، پیمان قاسم‌خانی و عادل فردوسی‌پور در مراسم تقدیر از مدیر برکنار شده شبکه سه

تا ظهر بخوابید و تلویزیون نگاه کنید!

مراسم تقدیر هنرمندان از علی‌اصغر پورمحمدی مدیر برکنار شده شبکه سه سیما چهارشنبه ۲۶ مهر‌ با حضور چهره‌های شاخص سینما و تلویزیون و مدیران ورزشی و همراه با حرف‌‌ها و حاشیه‌های زیاد برگزار شد.

مهران مدیری: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقی افتاده

مهران مدیری کارگردان سریال‌های طنز شبانه نیز که مدت زیادی بود در هیچ مراسمی از این دست حاضر نشده بود، روی سن حاضر شد و گفت: «من می‌توانم ادعا کنم که طولانی‌ترین سابقه همکاری با پورمحمدی را داشتم که ۲۳ سال است. از سال ۶۸ که به عنوان گوینده و بازیگر به رادیو آمدم با او همکار شدم. در واقع قضاوت، قضاوتی است از ۲۳ سال پیش تا به امروز. مدیری در ادامه گفت: «در این مدت چه در رادیو و چه در ساخت سریال پشتیبانی و ساپورت زیادی شدیم. مهم‌ترین ویژگی پورمحمدی برای ما هم صداقت، صراحت و رک بودن در گفتار، رفتار و عملکرد بود.»مدیری خطاب به پورمحمدی گفت: «نمی‌دانم در بالا چه اتفاقاتی افتاده ولی شما مدتی استراحت کنید با خانواده سفر بروید، تا ظهر بخوابید، تلویزیون ببینید و کلا ببینید چه خبر است. این زمان زمان خوبی است و سازمان نیرویی مثل شما را از دست نخواهد داد. حتما در سمت بهتری مشغول خواهید شد.»او در پایان سخنانش گفت: «پورمحمدی یک چهره بیشتر نداشت؛ «همینی که هست.» اگر کسی را دوست داشته باشد، ساپورت می‌کند و اگر نه در رفتار و عملکردش نشان می‌دهد.»

عادل فردوسی‌پور: پورمحمدی توی «کُت» خودش نمی‌رود!

در ادامه این مراسم عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده برنامه نود، با چهره غمگین در جایگاه سخنرانان حاضر شد و گفت: «باید تشکر ویژه‌ای از پورمحمدی کنیم که شبکه سه در عرصه ورزش هم حرف اول را زده و می‌زند. صحبت کردن در مورد رفتن پورمحمدی سخت است. ما کرمانی‌ها اصطلاحی داریم که می‌گوید: یک نفر در کت خودش رفته است، یعنی در لاک خودش فرو رفته، اما من می‌خواهم اینجا به همه بگویم که خیال نکنند پورمحمدی در کت خودش می‌رود.»فردوسی‌پور ادامه داد: «ما دوستی خاصی با هم داشتیم و شاید مثل پدر و پسر بودیم. من خیلی اذیتش می‌کردم و او هم من را خیلی اذیت می‌کرد. حداقل الان دوشنبه‌ها می‌تواند راحت باشد.»او ادامه داد: «بی‌انصافی است که قدردان زحمتش نباشم. این مراسم خودجوش بود (از آن خودجوش‌های واقعی) و همه خودشان به شکلی خودجوش آمدند.» او خطاب به پورمحمدی گفت: «ببخشید که دوشنبه‌ها زحمتتان دادیم. حالا این وظیفه را به کسی که بعد از شما می‌آید، تفویض می‌کنیم.»

پیمان قاسم‌خانی: تماس فرت!

در بخش دیگری از این مراسم پیمان قاسم‌خانی، نویسنده سریال «مسافران»، متنی طنز را به نمایندگی از حسن معجونی خواند. این متن نمونه‌ای از تماس‌های مسافران فضایی سریال «مسافران» با فضا بود که به مدیریت در ایران می‌پرداخت و با عبارت «تماس فرت» تمام می‌شد.قاسم‌خانی در پایان خطاب به پورمحمدی گفت: «جای شما همیشه خالی خواهد بود.»

بهروز افخمی: امیدوارم بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم

بهروز افخمی نیز گفت: «من آشنایی کمی با پورمحمدی داشتم، ولی از طریق برادرم در جریان کارش بودم حتی این اواخر علاقه‌مند بودم خود برای شبکه سه کار کنم و سریال بسازم و فقط دنبال موضوع می‌گشتم که پیشنهاد کنم. امیدوارم جای دیگری شرایطی پیش بیاید که بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم.»