کیارستمی و مصفا نمایندگان سینمای ایران در موسسه فیلم آمریکا

مثل یک عاشق به کارگردانی عباس کیارستمی و پله آخر به کارگردانی علی مصفا به ترتیب در بخش‌های سینمای جهان و پیشرفت غیرمنتظره این دوره جشنواره ای اف آی نمایش داده می‌شوند. مسوولان موسسه فیلم آمریکا روز گذشته فهرست اسامی آثار حاضر در بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره فیلم ای اف آی را در حالی اعلام کردند که فیلم‌های سینمایی مثل یک عاشق به کارگردانی عباس کیارستمی و پله آخر به کارگردانی علی مصفا به ترتیب در بخش‌های سینمای جهان (World Cinema Selections) و پیشرفت غیرمنتظره (Breakthrough Selections) این دوره از جشنواره موسسه فیلم آمریکا نمایش داده می‌شوند.

به گزارش «سینمای ما» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی مثل یک عاشق که پس از کپی برابر اصل دومین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران ساخته شده است، روابط بین یک دختر دانشجو، دوستش و یک استاد سالخورده دانشگاه را به تصویر می‌کشد. همچنین تاداشی آکونو، ریو کاسه و رین تاکاناشی از جمله بازیگران ژاپنی هستند که در فیلم سینمایی مثل یک عاشق ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی پله آخر نیز داستان دکتری میانسال به نام امین را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها به ایران بازگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می‌کند، با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه او می‌رود و درگیر ماجرای مرگ او می‌شود. لیلا حاتمی، علیرضا آقاخانی و علی مصفا در پله آخر ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی بعد از سیمای زنی در دور دست دومین فیلم سینمایی بلند مصفا در مقام کارگردان به حساب می‌آید. این دوره از جشنواره فیلم ای اف آی بین روزهای یکم تا ۸ نوامبر (۱۱ تا ۱۸ آبان) سال‌جاری برگزار می‌شود.