کتایون ریاحی مدیر یک بنیاد نیکوکاری شد

صبح روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه نخستین بنیاد نیکوکاری در جزیره کیش با مدیریت کتایون ریاحی، بازیگر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین گشایش بنیاد نیکوکاری کمک با حضور همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کل کشور، جمعی از مدیران ارشد بهزیستی، ضرغام رییس دانشگاه پردیس بین‌‌المللی کیش دانشگاه تهران و مدیرعامل، اعضا و کارکنان بنیاد کمک (کیش مهر کتایون) برگزار شد و این بنیاد نیکوکاری مردم نهاد که مدیریت آن را کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون ایران عهده‌‌دار است، رسما آغاز به کار کرد. این مراسم صبح روز پنج‌شنبه سوم اسفندماه در محل دفتر مرکزی بنیاد نیکوکاری کمک (نخستین موسسه نیکوکاری در جزیره کیش) برگزار شد. در ابتدا کتایون ریاحی با ارائه گزارشی از روند کارهای این بنیاد، به بهسازی دو روستای خرابه (در نزدیکی بندر مقام) و باغ نرگس (در نزدیکی رودان) اشاراتی کرد و گفت: فعالیت‌‌های بنیاد کمک چند ماهی است با توانمندسازی اهالی این دو روستا و بهسازی بناهای فرسوده آغاز شده و این مجموعه قصد دارد که با پوشش و بهینه‌سازی کامل این دو روستا، برنامه‌‌های خود را گسترش دهد.

وی از برنامه‌‌های بلندمدت این بنیاد نیز به طراحی و ساخت و اجرای یک مجموعه مناسب برای اسکان سالمندان در کنار بچه‌‌های بی‌‌سرپرست در کیش اشاره کرد و جزئیات آن را به اطلاع رییس سازمان بهزیستی کل کشور رساند.

سپس هاشمی رییس سازمان بهزیستی کل کشور در بخشی از صحبت‌‌هایش آماری از فعالیت‌‌های سازمان بهزیستی کل کشور را ارائه کرده و گفت: این آرزوی سازمان و نهادهایی از جنس ماست که افرادی نظیر کتایون ریاحی، خودشان کارها را بر عهده بگیرند و ما هم در دستگیری از نیازمندان و برطرف کردن چهره فقر کمک حال وی باشیم؛ زیرا نهادهای خصوصی و NGOهای این حوزه به مراتب در انجام کارهایشان و توانمندسازی نیازمندان موفق‌ترند.

در پایان نیز وی مجوز فعالیت رسمی بنیاد کمک را به کتایون ریاحی ارائه کرد و قول‌هایی در همکاری‌‌های نزدیک‌تر برای برطرف کردن درد و آلام اقشار ضعیف و نیازمندان جامعه داد.

کتایون ریاحی در پاییز سال ۱۳۹۰ کمک‌هایی را به مردم نیازمند سومالی رساند و بیش از یک‌سال است که به شکل رسمی به عنوان سفیر نیکوکاری مهرآفرین فعال بوده و نخستین زن هنرمند سینما و تلویزیون ایران است که شخصا یک بنیاد نیکوکاری را دایر کرده است.