دومین حراج آنلاین گالری سیحون 15 بهمن آغاز می‌شود

دومین حراج آنلاین گالری سیحون ۱۵ بهمن ماه با اضافه شدن دو بخش سرامیک و آثار متفرقه برگزار می‌شود.

نادر سیحون - مدیر گالری سیحون - درباره این حراج آنلاین به ایسنا، گفت: در اولین دوره این حراج که آذر ماه جاری سپری شد ، حدود ۱۷ کار به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش رسید. او ادامه داد: در دوره نخست از این حراج، ۴۵ اثر در بخش نقاشی، ۱۲ اثر در بخش‌ عکاسی، ۱۰ اثر در بخش مجسمه، شش اثر در بخش خوشنویسی و دو اثر در بخش طراحی ارائه شده بود که از این میان به ترتیب شش، سه، پنج و سه اثر به غیر از بخش طراحی به فروش رسید.

سیحون با اشاره به خرید آنلاین این آثار و استقبال مخاطبان توضیح داد: رقم فروش برای اولین دوره غیرقابل تصور بود و در حال حاضر نیز حدود ۳۵۰ نفر در سایت ثبت نام کرده‌اند که از این میان تعدادی از افراد همان هنرمندانی هستند که آثارشان را برای حراج ارائه کرده بودند، اما با این وجود استقبال مخاطبان برای اولین دوره این رویداد کاملا رضایت بخش بود.

به گفته این مدیر گالری، آثار فروش رفته هم متعلق به هنرمندان جوان و هم پیشکسوتان بود و برای اولین دوره آن حتی دو خریدار ایرانی از سوئیس و انگلستان نیز شرکت کردند.

او با اشاره به تفاوت‌های این نوع از حراج آنلاین با سایر حراج‌ها گفت: هدف اصلی گالری در این است که روی فروش آثار متمرکز شود و از این جهت قیمت تمام کارها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از قیمتی که در گالری ارائه می‌شود پایین‌تر است که البته با توجه به نوع تقاضا برای این آثار می‌تواند حتی بالاتر از قیمت پایه تغییر کند.

سیحون همچنین درباره تبلیغات گالری برای این حراج آنلاین گفت: برای دوره اول هزینه‌هایی جهت تبلیغات انجام دادیم که به دلیل عدم برآورده شدن تعهداتمان فکر می‌کنم کار بیهوده‌ای بود به طوری‌که ما حتی مجبور شدیم مجددا پوستر کار را طراحی کنیم.

او اضافه کرد: قطعا برای دوره‌های آتی باید تبلیغات جدی‌تری داشته باشیم زیرا این حرکت قرار است ادامه داشته باشد و متوقف نخواهد شد.

سیحون همچنین درباره آثار این دوره از حراج آنلاین گالری توضیح داد: هنوز هنرمندان در بخش‌های نقاشی، طراحی، حجم، خوشنویسی و عکاسی در حال ثبت نام هستند و حتی در این دوره بخش سرامیک و آثار متفرقه نیز اضافه شده است که امیدوارم مورد استقبال قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای خرید از این حراج آنلاین می‌توانند در هر یک از رشته‌های فوق آثار خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی ارائه کنند.

این در حالی است که امکان دسترسی و خرید آثار تنها از طریق ثبت نام در بخش AUCTION گالری سیحون امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بخش ثبت‌نام کرده و علاوه بر دیدن آثار نسبت به خریداری آنها اقدام کنند.

آثار نیز به تفکیک اسم هنرمند در سایت قابل مشاهده است.

نخستین روز برگزاری این حراج آنلاین، ۱۵ بهمن ماه اعلام شد که در بخش جدید سایت گالری سیحون قابل مشاهده و پیگیری است.