سیمرغ واقعا بلورین

دبیر جشنواره‌ فیلم فجر سه روز پیش از آغاز برگزاری این رویداد هنری، پوسترهای بخش‌های مختلف جشنواره‌ فیلم فجر و تندیس آن را رونمایی کرد. به گزارش ایسنا محمدرضا عباسیان که در نشست رسانه‌ای در فرهنگسرای ارسباران ۸ بهمن ماه حضور پیدا کرده بود، گفت: یکی از دلایل فشردگی سانس‌های غروب فیلم‌های سینمایی درخواست مستندسازان بود که نمایش فیلم‌هایشان با نمایش فیلم‌های سینمایی تداخل نداشته باشد و به همین دلیل ما پس از سانس ساعت ۱۶:۳۰ ساعاتی را خالی کردیم تا فیلم‌های مستند به شکل غیرهمزمان نمایش داده شوند، بنابراین به این دلیل است که سانس‌های ساعت ۷:۳۰ و ۹:۳۰ شب کمی با فشردگی روبه‌رو شده است.

پس از توضیحات عباسیان، خبرنگاران باز هم نسبت به این موضوع معترض بوده و درخواست بازبینی زمان برگزاری نشست‌ فیلم‌ها را داشتند که پس از توضیحات، یزدان عشیری در این باره،‌ مقرر شد وی و مسعود احمدیان در صورت امکان بازبینی‌ در این زمینه داشته باشند.

عباسیان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا برخی فیلم‌ها به دلیل ممیزی به بخش‌های مختلف جشنواره نرسیده است، تصریح کرد: از نظر دبیرخانه جشنواره هیچ فیلمی مشکل ممیزی نداشته و فیلم‌ها با نظر هیات انتخاب به جشنواره آمده‌اند.

مدیر روابط عمومی جشنواره نیز خاطرنشان کرد: ما سیستم صوتی‌ را برای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر مراسم‌های مختلف جشنواره بر روی سایت رسمی آن پیش‌بینی کرده‌ایم که علاقه‌مندان در تمام اقصی نقاط کشور می‌توانند جلسات پرسش و پاسخ فیلم‌ها، ‌افتتاحیه، ‌اختتامیه و سایر مراسم‌های مربوط به جشنواره را از طریق آن به صورت آنلاین پیگیری کنند.

ساخت سیمرغ فجر در جمهوری چک

سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر امسال واقعا بلورین است و با مواد ارزشمند در کشور چک ساخته شده است.

در دومین نشست خبری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر که در حال برپایی است از سیمرغ بلورین فجر در حالی رونمایی شد که این نماد امسال ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. مواد اولیه ساخت این سیمرغ بلورین از کشور چک تهیه و در همانجا نیز ساخته شده؛ ولی طراح آن ابراهیم حقیقی گرافیست و طراح مطرح ایرانی است. سیمرغ امسال واقعا بلورین است و ارزش مادی آن نیز بالاست. در سال‌های پیش این نماد جشنواره فیلم فجر از موادی ساخته نمی‌شد که ارزش مادی داشته باشند و ارزش آن نمادین و معنوی بود که امسال ارزش مادی نیز به ارزش‌های سیمرغ فجر افزوده شده است. این سیمرغ امسال به صورت یک نماد حجم عرضه خواهد شد.

ابراهیم حقیقی در این مراسم توضیحاتی درباره ویژگی‌های این سیمرغ ارائه کرد. همچنین بهرام عظیمی و بیژن جناب سازنده آنونس و طراح پوستر نیز توضیحاتی را ارائه کردند.