7 کارگردان جوان فیلم خلیج‌فارس را می‌سازند

محمد اطبایی اظهار امیدواری کرد: پروژه عظیم خلیج‌فارس تا پایان امسال کلید بخورد.

این کارشناس و پخش کننده بین‌الملل سینما که در جشنواره فیلم کن تبلیغات آغازین ساخت این فیلم را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: برای این پروژه بحث اصلی‌مان اسم خلیج‌فارس بوده و امیدواریم شرایط تولید آن فراهم شود. وی یادآور شد: این کار در مرحله نگارش فیلمنامه است و مانند تجربه‌های قبلی این‌چنینی مانند کیش و فرش عمل نخواهیم کرد؛ به همین دلیل نخ تسبیحی، فیلم‌ها را به هم متصل می‌کند و قطعا جغرافیای فیلم خلیج‌فارس خواهد بود.

اطبایی از عبدالرضا کاهانی، ‌علی مصفا،‌ نقی نعمتی،‌ محسن امیریوسفی،‌ شهرام مکری،‌ مونا زندی و مجید برزگر به عنوان کارگردان این هفت اپیزود نام برد و اظهار کرد: هر کدام از این فیلم‌ها حداکثر ۱۵ دقیقه خواهد بود که مجموع آن یک فیلم سینمایی می‌شود.

به گفته وی، کارهای تولید این پروژه توسط خودش و نقی نعمتی جلو می‌رود.

اطبایی با اشاره به جشنواره فیلم کن ادامه داد: در اینجا به دنبال جذب سرمایه هستم، با آماده شدن طرح‌ها فعالیت‌ جدی‌تری را برای جذب سرمایه آغاز می‌کنم.

وی در عین حال گفت: تا کنون طرح این موضوع واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است؛ اما روی هم رفته مثبت بوده است.

اطبایی که با غرفه مستقل‌های ایرانی در بازار فیلم کن حضور داشت، در ادامه به ایسنا گفت: در اینجا فیلم‌های «پذیرایی ساده»، نارنجی‌پوش‌»، «پله آخر»،‌ «بی‌خود و بی‌جهت‌»، «بغض»،‌ «آفریقا»، «ورود آقایان ممنوع‌»، کهریزک «چهارنگاه‌» و مستند «خانه من» محسن امیر یوسفی را عرضه کردیم.