موسسه «عروج فیلم» تخلیه شد

موسسه «عروج فیلم» با امکانات استودیوی صدا و تدوین که یکی از مهم‌ترین مراکز فنی سینمای ایران بود و فیلم‌های مختلفی در آن کار شده بودند، طی چند روز گذشته تخلیه و تعطیل شد. پرویز آبنار ـ مدیر استودیوی صدای موسسه «عروج فیلم» ـ با تایید خبر فوق به ایسنا گفت: از آنجا که ساختمان موسسه فرهنگی هنری «عروج فیلم» یک ساختمان مصادره‌ای و برای بنیاد شهید بود، طبق اتفاقاتی، ما مجبور شدیم کل لوازم موسسه را در طول ۱۲ ساعت از محل جمع‌آوری کنیم و در کل اکنون دیگر موسسه‌ای به نام «عروج فیلم» دفتری در تهران ندارد. وی توضیح داد: بنیاد شهید به عنوان مالک ساختمان قبلا تذکرهایی را داده بود، اما در هر صورت ما فکر می‌کردیم که مانند دفعات قبلی باز هم مصالحه‌ای صورت می‌گیرد اما گویا این بار چنین اتفاقی نیفتاد و موسسه فرهنگی «عروج فیلم» کاملا تخلیه شد.

مدیر استودیو صدا «عروج فیلم» درباره ویژگی‌های این استودیو که اکنون دیگر وجود خارجی ندارد، اظهار کرد: این استودیو تنها استودیوی صداگذاری و میکس دالبی استاندارد و بین‌المللی ایران بود که شاید نمونه آن کمتر در کشورهای منطقه وجود داشته باشد.

پرویز آبنار با بیان اینکه استودیوی صداگذاری و میکس دالبی «عروج فیلم» یکی از بهترین استودیوها در این زمینه بود، عنوان کرد: عروج فیلم بهترین استودیوی صداگذاری و میکس دالبی در ایران بود که تعطیل شد.