اثر جکسون بولاک، گران‌ترین تابلو موزه هنرهای معاصر تهران به علت بدهی ارشاد به گمرگ توقیف شده و گمرگ این اثر مهم را در انبار خود نگه داشته است و احتمال تخریب گران‌ترین تابلو خارجی موجود در ایران وجود دارد. احسان‌الله عباسی، مسوول گنجینه و مدیر تامین اموال موزه هنرهای معاصر تهران در گفت‌وگو با مهر با تایید این خبر که اثر جکسون بولاک هنوز به موزه بازنگشته است، گفت: شش ماه پیش تابلوی «نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی» ‌که یک اثر بی‌نظیر از جکسون بولاک هنرمند مطرح و نوگرای آمریکایی است به ژاپن فرستاده شد.

وی گفت: این اثر در شهرهای ناکایاما و توکیو به نمایش درآمد و با استقبال بی‌نظیر ژاپنی‌ها مواجه شد. هفته پیش این تابلو به ایران عودت داده شد و این شروع تمام ماجرا است.

عباسی ادامه داد: ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح ۲۲ اردیبهشت این تابلو به فرودگاه امام خمینی‌(ره) رسید، ولی مدیران گمرگ آن را ترخیص نکردند و متاسفانه از آن روز به بعد نه معاون هنری و نه وزیر ارشاد در این مورد پاسخگو نیستند. وی بیان کرد: برای پیگیری این جریان به گمرگ رفتم که مدیران گمرگ دلیل این کار خود را بدهی ارشاد به گمرگ عنوان کردند. متاسفانه در گمرگ ایران محلی که این اثر در سلامت نگه داشته شود وجود ندارد پس احتمال تخریب این اثر که علاوه بر ارزش هنری آخرین بار ۲۵۰ میلیون دلار قیمت گذاشته شد، وجود دارد.