انتقامجویان تاریخی شد
تیم برتن و جانی دپ، زوج خود را دوباره در سایه‌های تاریک ساختند
انتقامجویان اولین فیلم تاریخ سینما است که در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی ۱۰۰ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم ابرقهرمانی که تولید استودیوهای مارول و دیسنی است، در هفته دوم نمایش در ایالات متحده و کانادا 2/103میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این بازار به 2/373میلیون دلار رساند.
انتقامجویان این هفته در بازار خارج آمریکای شمالی هم ۴/۹۵میلیون دلار فروخت. مجموع فروش بین‌المللی فیلم ۹/۶۲۸میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن با در نظر گرفتن بازار آمریکای شمالی پس از تنها ۱۹ روز بیش از یک میلیارد دلار شده است.
انتقامجویان این هفته در آمریکای شمالی به راحتی توانست فیلم خون‌آشامی سایه‌های تاریک به کارگردانی تیم برتن با بازی جانی دپ را شکست بدهد. هشتمین همکاری برتن و دپ در اولین هفته اکران 8/28 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت.
فروش هفته اول سایه‌های تاریک بسیار کمتر از همکاری‌های قبلی برتن و دپ مانند آلیس در سرزمین عجایب (۱/۱۱۶ میلیون دلار در هفته اول) و چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (۲/۵۶ میلیون دلار فروش در هفته اول) بود.
سایه‌های تاریک در 42 بازار در سطح بین‌المللی نیز 7/36میلیون دلار به دست آورد و فروش جهانی خود را به 5/65 میلیون دلار رساند.
فیلم جدید برتن بر اساس سریالی به همین نام ساخته شده که از ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ به طور هفتگی از شبکه ای‌بی‌سی پخش ‌می‌شد. دپ در سایه‌های تاریک نقش بارناباس کالینز خون‌آشامی ۲۰۰ ساله را بازی می‌کند که در اوایل دهه ۱۹۷۰ به طور تصادفی از تابوتی که در آن زندانی شده آزاد می‌شود. او به خانه آبا و اجدادی خود بازمی‌گردد، جایی که نوادگان به‌هم‌ریخته‌اش به حمایت او نیاز دارند. این پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری با واکنش متفاوت منتقدان روبه‌رو شده است.
رکوردشکنی ابرقهرمانان
انتقامجویان اولین فیلم تاریخ سینما است که در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته است. آواتار با ۶/۷۵میلیون دلار رکورددار قبلی بود.
فروش این فیلم‌ همچنین روز شنبه تنها 9 روز پس از اکران از مرز 300 میلیون دلار گذشت و از این نظر هم رکورد شکست. شوالیه تاریکی با 300 میلیون دلار فروش در 10 روز رکورددار قبلی بود. انتقامجویان که با بودجه‌ای حدود 220 میلیون دلار ساخته شده تا اینجا پرفروش‌ترین فیلم بازار جهانی در سال 2012 است و به زودی با کنار زدن بازی‌های گرسنگی (9/386 میلیون دلار) پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی هم می‌شود.
فروش فیلم در هفته دوم اکران تنها ۵۰ درصد از هفته قبل بود که با ۴/۲۰۷ میلیون دلار کار خود را شروع کرد. گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول برای اولین بار در انتقامجویان کنار هم قرار گرفته‌اند. زمانی که زمین مورد حمله لوکی (تیم هیدلستن) و ارتش او قرار می‌گیرد، نیک فیوری (ساموئل ال. جکسن) برای مقابله با او تعدادی از ابرقهرمانان سرشناس را از جمله آیرون من (رابرت داونی جونیر)، تور (کریس همسورث)، بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسن)، هوکای (جرمی رنر)، کاپیتان آمریکا (کریس‌ایوانز) و هالک (مارک روفالو) گرد هم می‌آورد. انتقامجویان بیشتر از تمام فیلم‌های ابرقهرمانی مارول شامل آیرون من، آیرون من ۲، تور و کاپیتان آمریکا در آمریکای شمالی فروخته است. تا پیش از این آیرون من با ۴/۳۱۸میلیون دلار رکورددار بود.
کمدی مثل یک مرد فکر کن ساخته تیم استوری، بازی‌های گرسنگی با بازی جنیفر لارنس و درام خوش‌شانس با بازی زاک افرون از دیگر فیلم‌‌های پرفروش بودند. کمدی درام بریتانیایی The Best Exotic Marigold Hotel به کارگردانی جان مدن در دومین هفته نمایش توانست به فهرست 10 فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند. این فیلم در 178 سینما 7/2 میلیون دلار فروخت و هشتم شد.
جودی دنچ، بیل نای، مگی اسمیت و تام ویلکینسن در فیلم بازی می‌کنند. داستان درباره چند بریتانیایی بازنشسته است که در یک هتل دنج در هند مقیم می‌شوند. جان مدن کارگردان فیلم‌هایی چون شکسپیر عاشق، اثبات و دِین است.
کمدی درام دختر در حال پیشرفت با بازی ایوا مندس با 4/1 میلیون دلار فروش در هفته اول اکران فیلم دهم شد. او در این فیلم به کارگردانی پاتریشیا ریگن نقش مادری خانه‌به‌دوش را بازی می‌کند که یک دختر نوجوان استثنایی دارد. مجموع فروش فیلم‌ها این هفته در آمریکای شمالی 172 میلیون دلار و در مقایسه با پارسال این هفته 23 درصد بیشتر بود. درآمد هالیوود از ابتدای سال تاکنون 3/83 میلیارد دلار و 6/17 درصد بیشتر از پارسال است.