نه پروانه نمایش «ضدگلوله» را می‌دهند و نه پروانه ساخت «آقازاده‌ها» را!

مصطفی کیایی که اولین فیلمش «بعدازظهر سگی سگی» را زمینه‌ای کرده بود برای شوخی با یکی از مهم‌ترین آثار سینمای ایران یعنی «آژانس شیشه‌ای»، دومین فیلمش «ضدگلوله» را هم زمینه‌ای کرد برای شوخی با فضای جبهه و جنگ و جالب اینکه با این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره سی‌ام بگیرد. با این حال، نه این سیمرغ و نه قولی که دبیر جشنواره داده بود که به همه فیلم‌های اکران شده در جشنواره پروانه نمایش بدهد، باعث نشد که برای اکران این فیلم مشکلی پیش نیاید. برای آگاهی از تازه‌ترین وضعیت اکران «ضدگلوله» با کیایی به گفت‌وگو نشستیم و جالب اینکه او در همان ابتدای گفت‌وگو اشاره کرد که نه پروانه نمایش «ضدگلوله» را می‌دهند و نه پروانه ساخت فیلم تازه‌اش را!

کیایی گفت: به «ضدگلوله» پروانه نمایش نمی‌دهند و جز این، به فیلمنامه تازه‌ام یعنی «آقازاده‌ها» هم پروانه ساخت نمی‌دهند. در این شرایط تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده اتفاقات جدیدی می‌افتد یا نه!

کیایی ادامه داد: به ما گفته‌اند باید بخش‌هایی از فیلم و از جمله پایان‌بندی آن را تغییر بدهیم؛ ولی من نمی‌دانم چرا باید این تغییرات در فیلم به‌وجود بیاید. راستش را بخواهید حتی نمی‌دانم اگر قرار شود تغییری در فیلم به‌وجود آید، چه جایگزینی باید برای نماهای حذف شده آن بگذاریم. فعلا فیلم همین‌طوری مانده تا ببینیم چه می‌شود!