دری گفت: نمایشگاه رییس دارد و یک رییس هم دارد، هر اقدام خارج از ضوابط مورد تایید ما نیست و ما این موارد را منعکس و با آنها برخورد می‌کنیم. رییس بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران صبح پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه از بسته شدن غرفه‌ سه ناشر خارجی متخلف در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. بهمن دری، رییس بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در نشستی خبری با خبرنگاران توضیحاتی درباره‌ برگزاری نمایشگاه در روزهای اخیر داد و بیان کرد: ما در روزهای برگزاری نمایشگاه شاهد حضور چشمگیر مردم، روحانیون و بسیاری از شخصیت‌ها هستیم و آنها چون در سال‌های گذشته هم در نمایشگاه حاضر بودند، در نمایشگاه امسال تغییری را احساس می‌کنند. در روز جمعه گذشته حضور ۷۰۰ هزار نفر از مردم در نمایشگاه را داشتیم که با وجود این جمعیت فضای معنوی در نمایشگاه وجود داشت. معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: چند توصیه برای مردمی که در روزهای پایانی به نمایشگاه می آیند، داریم؛ بیماران قلبی و دیابتی در نمایشگاه حاضر نشوند.

ما دوست داشتیم که آنها هم در نمایشگاه حاضر باشند، اما با توجه به حجم مردمی که از نمایشگاه استقبال می‌کنند، بهتر است آنها به نمایشگاه نیایند. تعداد بازدیدکنندگان تا روز جمعه از مرز پنج میلیون نفر گذشت، در روز سیزدهم ۲۳۵هزار نفر، روز چهاردهم ۴۶۰ هزار نفر، روز پانزدهم ۷۰۰ هزار نفر، روز شانزدهم ۴۱۰ هزار نفر، روز هفدهم ۴۳۰ هزار نفر، روز هجدهم ۶۰۰ هزار نفر، روز نوزدهم ۵۸۰ هزار نفر و روز بیستم ۶۰۰ هزار بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردند.

دری ادامه داد: پیش از نمایشگاه، آیین‌نامه‌ای به ناشران خارجی عرضه می‌شود؛ اما باز هم ناشران کتاب‌های مغایر با قوانین عرضه می‌کنند که ما با آنها برخورد کرده‌ایم، با غرفه‌هایی که دارای کتاب‌های مبلغ وهابیت،‌ تعرض به مذهب شیعه و کتاب‌های نقشه‌ جعلی خلیج‌فارس باشند برخورد می‌شود و این غرفه‌ها بسته می‌شوند.

در ادامه‌ این نشست، او در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ برخورد فیزیکی نیروهای انتظامی با افراد بی‌حجاب تاکید کرد: اگر هر مسوولی با کسی بحق یا ناحق برخورد فیزیکی کند، ما آن را برنمی‌تابیم. نمایشگاه رییس دارد و یک رییس هم دارد، هر اقدام خارج از ضوابط مورد تایید ما نیست و ما این موارد را منعکس و با آنها برخورد می‌کنیم.