مدیرعامل موسسه تصویر شهر گفت: ما براساس بند قانونی که سینماها را مخیر به انتخاب فیلم‌ها کرده است، فیلم‌ها را انتخاب می‌کنیم و آثاری که سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، در سالن‌ها به نمایش درنمی‌آوریم. «سید‌هادی منبتی» مدیرعامل موسسه تصویر شهر درباره اکران فیلم‌های سینمایی که پروانه نمایش از اداره نظارت و ارزشیابی دارند در سالن‌های نمایش موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: طبیعی است که اکران فیلم‌ها زیر نظر وزارت ارشاد، شورای صنفی نمایش و شرایط قانونی است و طبق قوانینی که برای آن چیده شده است، به نمایش درخواهد آمد. در کنار این ضوابط قانونی یک بند قانونی در نظر گرفته شده است و در آن بند، سینماها را مخیر در انتخاب فیلم‌ها کرد‌ه‌اند. طبیعی است که ما با توجه به همان بند قانونی و با توجه به ضوابطی که وزارت ارشاد برای اکران فیلم در نظر گرفته است، نسبت به اکران فیلم‌هایی که از طرف شورای صنفی و اداره کل نظارت و ارزشیابی برای اکران پیشنهاد می‌شوند، تصمیم می‌گیریم و عقد قرارداد خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به این بند قانونی ما در اکران نوروزی نیز تنها یک سالن از پردیس ملت را از میان سالن‌هایی که در شهر تهران در اختیار موسسه تصویر شهر داریم به فیلم «خصوصی» اختصاص دادیم، قرارداد ما درخصوص این فیلم دو هفته بود و با پایان دو هفته فیلم را از سینما برداشتیم.

منبتی در ادامه درخصوص اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمای موسسه تصویر شهر گفت: ما براساس بند قانونی که سینماها را مخیر به انتخاب فیلم‌ها کرده است، فیلم‌ها را انتخاب می‌کنیم و آثاری که ‌سلامت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، در سالن‌ها به نمایش درنمی‌آوریم.

وی در خاتمه به میزان ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم موسسه تصویر شهر در تهران اشاره کرد و افزود: ظرفیت سالن‌های نمایش در سطح شهر تهران که در اختیار موسسه تصویر شهر است حدود ۲۹۰۰ نفر صندلی است.

به گزارش فارس، چندی پیش «محسن مومنی‌شریف» رییس حوزه هنری کشور اعلام کرد حوزه هنری حداقل بیست فیلم سینمایی مساله دار را امسال در سینماهای در اختیار خود، اکران نمی‌کند. این فیلم‌ها اغلب با موضوع خیانت ساخته شده‌اند.

در اکران نوروزی هم علاوه بر حوزه هنری، شهرداری تهران هم نمایش فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» را متوقف کرد.