رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی فرهنگسرای موقت کتاب همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات متنوع فرهنگی به مخاطبان نمایشگاه، دستاوردهای مدیریت شهری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی در این فرهنگسرا معرفی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان اظهار کرد: برنامه‌های این فرهنگسرا در قالب بخش‌های نمایشگاهی و اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل اجرای نشست‌های تخصصی، تشکیل کارگاه‌های تخصصی، غرفه فعالیت‌های قرآنی، عرضه محصولات مکتوب شهرداری تهران، غرفه کودک، توزیع محصولات و برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین برنامه‌های می‌دانی ارائه خواهد شد.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگسرای کتاب به صورت روزانه و در شش نوبت اشاره کرد و گفت: بازخوانی و بازآفرینی تصویری اثر ماندگار مهدی آذریزدی برای نوجوانان برنامه‌ای است که در قالب نشست «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در فرهنگسرای کتاب اجرا می‌شود. در این برنامه یکی از قصه‌های کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» توسط قصه گویان متبحر با زبان ساده، روان و هنرمندانه برای ۱۰۰ نفر از نوجوانان ارائه می‌شود.

خوراکیان در این رابطه تصریح کرد: نوجوانان پس از فراگیری مفهوم قصه با بهره گیری و افزودن فناوری‌های روز به بازنویسی و بازآفرینی می‌پردازند و در کارگاهی دیگر دانش آموزان با استفاده از تکنیک کلاژ و با افزودن فناوری‌های نوین، قصه را تصویرگری می‌کنند. در پایان هر برنامه، آثار تولید شده داوری و به بر‌ترین‌ها هدایایی اهدا می‌شود.

خوراکیان با اشاره به فعالیت برنامه‌سازان رادیو تهران در این فرهنگسرا و اجرای برنامه‌های ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: برپایی خیابان هنر با مشارکت ۳۰ هنرمند در رشته‌های گوناگون هنری، نمایش کتاب تصویری بزرگ از دو اثر از مجموعه کتاب‌های مترو و نمایش تابلویی اطلس کتاب تهران، از جمله برنامه‌های محیطی این فرهنگسرا است.

فرهنگسرای کتاب همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ضلع شمالی محل مصلای امام خمینی (ره) در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع برپا می‌شود.