عیدی ارشاد به اصناف صحت ندارد

رییس کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن گلایه از نحوه اهدای هدایای ریاست‌جمهوری به سینماگران گفت: عیدی وزارت ارشاد که گفته می‌شود در قالب کارت‌های ۵۰ هزار تومانی به روسای صنوف ارائه شده، یک خبر غیرواقعی است. همایون اسعدیان درباره اظهارات رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان درباره اهدای کارت‌های ۵۰ هزار تومانی به روسای صنوف سینمایی به مهر گفت: من در جریان هدایای ۵۰ هزار تومانی که عنوان می‌شود وزیر ارشاد برای کمک به صنوف در اختیار روسای اصناف سینمای ایران قرار داده است، نیستم. در کانون کارگردانان چنین مساله‌ای مطرح نبوده‌است.

وی افزود: این خبر فقط یک سوءتفاهم ایجاد می‌کند که انگار روسای صنوف کارت‌ها را گرفته‌اند و به اعضا نداده‌اند. اما واقعیت این است که این موضوع صحت ندارد. این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: ما چنین ارتباطی با اتحادیه نداریم که این کارت‌ها را دریافت کرده باشیم. تا جایی هم که می‌دانم صنوف دیگر هم این مبالغ را دریافت نکرده‌اند و خبر کاملا غیرواقعی است.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی دوستان در اتحادیه می‌خواهند موضوع عیدی امسال را به خود ربط دهند که انگار آنها این کار را انجام داده‌اند. در حالی که کارت‌های ۳۰۰ هزار تومانی هدیه رییس‌جمهور بود که پیش‌تر به خبرنگاران هم اهدا شده بود. البته همانطور که اهالی رسانه به شیوه پرداخت معترض بودند، ما نیز به این شیوه معترض هستیم. اگر قرار باشد هدیه‌ای به هنرمندان تعلق گیرد می‌تواند به شکل محترمانه‌تری اهدا شود. آن طور که در شأن یک هنرمند باشد.

اسعدیان افزود: آنها برای تحویل این کارت‌ها صف‌های طولانی ایجاد کردند، شیشه شکسته شد، سر و کله هم زدند. به اعتقاد من بیشتر این کار تحقیر و توهین به شمار می‌رود. بیشتر شبیه شو و یک نمایش بود که بگویند ما این کار را کردیم. ذات قضیه اگر عیدی دادن است می‌توانند به شیوه بهتر و به شکلی که در شان دوستان هنرمند باشد، آن را اهدا کنند.